خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

فعالیت ۲ هزار و ۹۷۰ واحد در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲ هزار و ۹۷۰ واحد آن در داخل شهرک های صنعتی فعال است در حالی که سه هزار و ۲۴۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۲۵
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سهراب فیض زاده در گفت و گو با خبرنگاران، افزود:  ۲۷۵ واحد صنعتی نیز در شهرک‌های صنعتی استان راکد و غیرفعال است و سال گذشته با حمایت های این شرکت، ۵۸ واحد صنعتی راکد و غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشته است.

وی  مشکل بیشتر واحدهای راکد مستقر در شهرک های صنعتی استان را بازاریابی، کمبود نقدینگی، اختلاف شرکا و عدم وارد کردن ماشین آلات صنعتی نام برد و خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان تلاش دارد با حمایت از واحدهای دارای مشکل وارائه تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون و رفع مشکل آن ها از طریق ستاد تسهیل آن ها را به چرخه تولید برگرداند.

فیض زاده ادامه داد:  ۵۷ شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی مصوب شده که از این تعداد ۵۱ مورد در حال واگذاری زمین هستند و قرارداد واگذاری پنج هزار و ۸۰۰ فقره زمین امضا شده که سه هزار و ۲۰۰ مورد در مرحله بهره برداری است.

 وی از راه اندازی ۷۵۴ واحد در شهرک های صنعتی استان خبر داد و افزود: با راه اندازی این واحدها بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی ایجاد اشتغال شد و با احیای ۲۶۳ واحد راکد، بیش از پنج هزار نفر به شغل خود بازگشتند.

فیض زاده با اشاره به طرح توسعه ای شهرک های صنعتی در استان بیان کرد: توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی ملکان، ۲۸۳ هکتاری عالی نسب با ۱۱ هزار نفر اشتغالزایی، ۴۰۶ هکتاری شهید سلیمی با ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی و توسعه ۴۰۰ هکتاری بعثت از جمله این طرح هاست.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک تخصصی آذرشهر برای جلوگیری از خام فروشی در ۷۸ هکتار، طرح توسعه ای ۴۰ هکتاری اهر، ۱۰۰ هکتاری بناب، صنایع دستی قزلجه میدان، توسعه ۱۶ هکتاری علیشاه، بهره برداری سه مدول تصفیه خانه در شهرک های عالی نسب، سلیمی و بیلوردی از دیگر طرح های توسعه ای و ایجادی شهرک صنعتی در استان در این دولت است.

فیض زاده گفت: در شهرک های خصوصی نیز ۱۰ شهرک بهره برداری شده و ۱۵ شهرک در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی همچنین  راه اندازی شهرک های صنعتی در شهرهای کم برخوردار را از اقدامات مهم دولت سیزدهم عنوان و بیان کرد: یکی از این شهرک ها در چارایماق است که در این دولت تعیین تکلیف شد و ۱۰۰ هکتار از ۵۰۰ هکتار این شهرک در مرحله آماده سازی برای واگذاری است.

فیض زاده  صدور جواز واحدهای ایجادی و توسعه ای را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم دانست و گفت: با مجوزهایی که در این حوزه صادر شده برای بیش از ۶۲ هزار نفراشتغالزایی شد.

وی همچنین شهرک صنعتی بعثت را بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه  در مساحت ۱۰ هزار خواند و اظهارداشت:مرحله نخست آن در قالب یکهزار هکتار آغاز شده که ۷۰۰ هکتار آن عملیاتی شده و ۷۰ درصد پیشرفت در جاده سازی و جدول کشی آن صورت گرفته و با بررسی هایی که شده تبدیل این بخش به شهرک صنعتی به نوعی پیشگیری از گرد و غبار در شهر و کمک به محیط زیست است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار