خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

بانوان تأثیرگذار با جهاد تبیین توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند

طالبی گفت: بانوان تأثیرگذار در جنگ فرهنگی و ترکیبی می‌توانند با جهاد تبیین به وظایف شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند تا توطئه و تهاجم  دشمن خنثی شود.
کد خبر: ۹۶۲۰۳۴۷
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه زن در عصر جاهلیت اظهار کرد: در عصر جاهلیت، زن را به عنوان یک ابزار و برده می‌شناختند و چنانچه کسی دختری داشت او را زنده به گور می کرد اما با ظهور اسلام، خداوند مسیر را به نحوی پیش برد که کرامت و عزت زن را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره‌های قرآن کریم به جایگاه رفیع و والای زن و نقش او در جوامع پرداخته، تصریح کرد: خداوند متعال حضرت زهرا(س) را به پیامبر(ص) عطا فرمود و سوره کوثر را در شأن ایشان نازل کرد. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه زن در اسلام ارزش و جایگاه رفیع خود را پیدا کرد، گفت: زمانی که حق ولایت در حال تضعیف شدن بود حضرت زهرا(س) با عفاف و حجاب کامل خود تمام قد از جایگاه ولایت دفاع کرد که یک حرکت کاملاً سیاسی و اجتماعی محسوب می شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: موارد بسیاری از حضور زنان در جامعه سیاسی و اجتماعی درصدر اسلام وجود دارد.

طالبی با بیان اینکه بیعت زنان با پیامبر(ص) نیز مطابق ایفای نقش اجتماعی و سیاسی آنان بود، اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام ، ایران و انقلاب اسلامی، زنان بسیار تأثیرگذاری داشتیم .

وی ادامه داد: مهمترین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس تشویق فرزندان به حضور در جبهه ها بود که الگوگیری از قیام عاشورا محسوب می‌شود.

معاون استاندار با اشاره به نقش دشمن از طریق امپراطوری رسانه ای برای گرفتن نقش زن مسلمان و حجابش گفت: دشمن با تبلیغات سوء و جنگ ترکیبی می‌خواهد اصالت زن مسلمان را خدشه دار نموده و نقش مؤمنانه و مادرانه‌اش را کمرنگ کند.

طالبی بیان کرد: در راستای این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی در حوزه بانوان برخی افراد به تبلیغات سوء دشمن لبیک گفتند و نمی‌دانند در غرب چه می‌گذرد.

وی عنوان کرد: بسیاری از افراد که در دام دشمن افتادند پشیمان شده‌اند و نمی‌دانند که از زن در جوامع غربی به عنوان یک ابزار و کالا استفاده می‌شود .

طالبی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال بی هویتی زن مسلمان است، گفت: الگوی زن مسلمان حضرت زهرا(س) است و تمام زنان جامعه اسلامی ما تأثیرگذار هستند و خیلی تحت تأثیر تهاجمات، قرار نگرفته اند.

در پایان هشت نفر از بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی در حوزه‌های اقتصاد و کارآفرینی، ورزش، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، سیاستگذاری و حکمرانی و نیز علمی، پژوهشی و فناوری تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از صنایع دستی بانوان خراسان جنوبی برپا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار