استاندار: 

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه ضروری و مهم است

محمد کرمی، با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه جدید در چابهار مهم و ضروری است، گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه بویژه پاکستان و افغانستان ضروری است و باید حداکثر استفاده را از صادرات به این کشورها و فعال کردن بازارچه ها ببریم تا موجب رونق و توسعه منطقه شود
کد خبر: ۹۶۲۰۵۲۴
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری منطقه آزاد چابهار اظهارکرد: چابهار بهترین موقعیت را برای توسعه روابط دارد و هم دریا و هم مرز خاکی نقاط مهمی برای صادرات هستند.

 

وی بر لزوم تسهیل ورود و خروج کالا و مسافر در مرز ریمدان تاکید کرد و افزود: برای ورود زائران اربعین تمامی امکانات لازم آماده شود تا مشکلی در این بحث نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد در اسلام بسیار با اهمیت است و ما باید براساس منابع و امکاناتی که داریم بهترین استفاده را ببریم، گفت: بهترین زمین حاصلخیز برای کشاورزی و بهترین موقعیت را سیستان و بلوچستان دارد و باید در بحث تجارت، ترانزیت و تولید سهم بسزایی داشته باشیم.

 

وی بر عمل به تعهدات مسئولان تاکید کرد و گفت: اینکه یک مسوول در یک روستا قول و تعهد می دهد باید به آن عمل کند و نباید موجب بدبینی و نارضایتی مردم شود چون مردم انتظار دارند که مشکلات آنها حل شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بازار کشور پاکستان با ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت ظرفیت خوبی برای افزایش صادرات محصولات مختلف است، افزود: کار اقتصادی اولویت اول منطقه آزاد چابهار باشد و مسئولان مربوطه با جدیت تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه تردد زائران پاکستان در مرز ریمدان و میرجاوه در حال انجام است، گفت: در این مرزهای حمل و نقل باید توسعه پیدا کند و مشکل جابجایی مسافر و کمبود اتوبوس نداشته باشیم.

 

کرمی بر سرمایه گذاری و حضور در کشورهای همسایه و توسعه روابط با امارات و عمان تاکید کرد و افزود: سفری به این کشورها داشته باشیم و جذب سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهیم تا این استان و ایران اسلامی بیشتر شاهد شکوفایی باشد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: توسعه سواحل مَکُران مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و طرح های بزرگی در حال اجراست و منطقه آزاد باید طرح ها را براساس تولید پیش ببرد تا بتوانیم صادرات را افزایش دهیم و نباید در منطقه آزاد سرمایه گذار دچار مشکلات باشد و در آخر نا امید به کشوری دیگر برود چرا که این موضوع تاسف بار و درد آور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار