نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

شعرای جوان آیینی وظیفه سنگینی در برابر ائمه اظهار(ع) دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت شعر آیینی و پرداخت عالمانه به آن، گفت: شعرای جوان آیینی وظیفه سنگینی در برابر ائمه اظهار(ع) و شعرهای مربوط به ساحه آن ها دارند.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۴۲
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام احمد مطهری اصل در آیین پایانی کنگره منطقه ای شعر محرم، افزود: شعرای دینی و مذهبی قدیمی اگر به شعر توجه بیشتری دارند و به نثر که متقن است نپرداختند به خاطر درک و فهم عالی آن ها در موضوع دینی بود.

وی ادامه داد: این شعرا بیشتر از روحیه شعر به توحید و ولایت فهم و توجه داشتند و عظمت معرفت آن را درک کرده بودند بنابراین قالب شعر را بهترین راه برای بیان معارف دینی انتخاب کرده اند و اگر در قالب متن و نثر بود چه بسا به کفر متهم می شدند برای همین بدیهیات لازم نبود و در شعر به مجازها می پرداختند. 
حجت الاسلام مطهری اصل اضافه کرد: اشعار شعرای قدیمی برای زیبایی شعر نبود بلکه برای تفهیم مطلب، شعر سرودند، خطاب به شعرای جوان یادآور شد: لازم است شعرا به تبع آن مداحان با معارف آشنا باشند چراکه باید آنچه مردم عادی آن را نمی توانند بیان کنند شاعر به آن بپردازد که لازمه آن مطالعه و کسب معارف از اساتید فن است.
وی همچنین اظهارداشت: دقت نکنیم از غنای شعر کاسته می شود چراکه صرف پرداخت احساسی هم به شعر کافی نیست و باید با معارف به آن پرداخت و همین بود که بزرگان در سخنان خود به این نوع شعرها استناد می کردند. 
حجت الاسلام مطهری اصل تاکید کرد: خود شعرا باید در این راستا همت کنند بخصوص جوانان که وظیفه سنگینی در برابر ائمه و شعرهای مربوط به ساحه آن ها دارند و امید است انجمن ها و اساتید به این موارد توجه و کتب مربوط به این موضوعات را معرفی کنند ولی به گونه ای گفته شود که خدشه ای به مقام امامان وارد نشود.

شامگاه گذشته آیین پایانی ششمین کنگره منطقه ای شعر محرم ویژه استان های شمالغرب کشور با معرفی برگزیدگان در سالن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

امین منیری مراغه‌ای، میرتقی سیدی، وحید طلعت، ناصر دوستی و امیر رسولی به عنوان برگزیذگان این کنگره معرفی و تجلیل شدند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار