خبرهای داغ:

برگزاری کنسرسیوم‌های تخصصی اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی مهارت استان‌ها در سمنان

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان سمنان از برگزاری کنسرسیوم‌های تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه ملی مهارت در استان‌های کشور به میزبانی دانشگاه ملی مهارت واحد این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۰۷۲۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، علیرضا عزالدین در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای گسترش آموزش عالی و تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت، گفت: دانشگاه ملی مهارت یکی از مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که وظیفه مدیریت دانشکده‌ها و آموزشکده‌های ملی مهارت سراسر کشور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد:  این دانشگاه مهارت محور، دانشجویان خود را از بین دانش‌آموختگان دوره متوسطه نظام جدید هنرستان‌ها، شاخه کاردانش یا دانش‌آموختگان دوره چهارساله نظام قدیم هنرستان‌ها انتخاب می‌کند.

عزالدین افزود: مراکز دانشگاه ملی مهارت در قالب  180 دانشکده و آموزشکده در استان‌های مختلف کشور پراکنده‌اند که از این تعداد  128 مرکز متعلق به پسران و 52 مرکز مربوط به دختران است.

وی گفت: طرح توسعه اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه ملی مهارت(تاد) در دانشگاه ملی مهارت واحد استان سمنان به منظور توسعه اشتغال دانش‌آموختگان با تشکیل کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال اجرا می‌شود.

عزالدین همچنین از برگزاری کنسرسیوم‌های تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه ملی مهارت در استان‌های کشور به میزبانی دانشگاه ملی مهارت واحد استان سمنان در پاییز سال جاری خبر داد و افزود: این کنسرسیوم باهدف تعامل هدفمند با صاحبان صنعت، مدیران کارخانه‌ها، شرکت‌های بزرگ و کوچک و کارآفرینان، تولیدکنندگان و پیشه‌وران، به‌منظور جذب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه ملی مهارت استان سمنان، ایجاد فرصت شغلی و زمینه اشتغال به پیوست رشته‌های تحصیلی دانشجویان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان سمنان گفت: 70 درصد از آموزش‌های این دانشگاه به‌صورت کارگاهی و 30 درصد دیگر نظری است؛ لذا دانش‌آموختگان علاوه برداشتن توانایی علمی، از مهارت‌های عملی و کاربردی لازم نیز برخوردار هستند و اکثراً در زمینه‌های مربوط به رشته تحصیلی خود جذب بازار کار می‌شوند.

عزالدین با اشاره به‌پیش بینی 40 درصدی سهم آموزش‌های مهارتی در برنامه هفتم توسعه، افزود: دانشگاه ملی مهارت تا چندی قبل بانام دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کرد اما برای اجتناب از اشتباه میان این دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای تغییر نام داد.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان سمنان افزود : در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان 52 رشته درسی فعال داریم که از این تعداد 32 رشته کاردانی و ۲۰ رشته مربوط به دوره‌های کارشناسی است.


وی با اشاره به اینکه همنامی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای عامل عدم آشنایی و شناخت آحاد جامعه با عملکرد این دانشگاه است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی؛ نام این دانشگاه به «دانشگاه ملی مهارت» تغییر یافت و این امر موجب هویت بخشی و افزایش رغبت در دانشجویان خواهد شد.

عزالدین علت اصلی استقبال پرشور دانشجویان این دانشگاه را آمار بیش از 60 درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه دانست و علت میزان اشتغال بالای این مجموعه دانشگاهی را فراگیری دروس مهارتی در هنرستان و کاردانش‌ها که ورودی اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند، برگزاری 70 درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و سطح توقع پایین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دانست که در قالب تکنسین و کارشناس وارد بازار کار می‌شوند.

وی با گرامیداشت 17 مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، افزود: بی‌تردید بخشی از رشد و ارتقاء سطح عمومی اطلاعات و فرهنگ جامعه مرهون خدمات خبرنگاران عزیز  است که بدون هیچ چشم‌داشتی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را منعکس می‌نمایند.

شایان‌ذکر است دانشگاه ملی مهارت واحد استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در حال حاضر با داشتن بیش از 3 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان باهدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و فنّاوری و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار