خبرهای داغ:

رونمایی از 2 اثر فاخر فرهنگی در سمنان

در اختتامیه اولین اجلاسیه شهدای مهندسی رزم استان سمنان از دو اثر فاخر فرهنگی به قلم معلم بسیجی آقای علی عین‌ علی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۷۳۸
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در اختتامیه کنگره اجلاسیه شهدای مهندسی رزم استان سمنان ابتدا کتاب "مشق‌های فیاض برای حسام خوشنویس" که دربردارنده ناگفته‌هایی از ابعاد زندگی شهید شاخص استان سمنان شهید سردارحاج حسن شاطری است، رونمایی و سپس از فیلمنامه زیر زمین جهنم به قلم ایشان پرده‌برداری شد.

عین‌ علی متولد ۱۳۷۳، معلم و هنرمند سمنانی و مسئول کمیته فرهنگی ستاد اجلاسیه شهدای مهندسی رزم استان سمنان، در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در سمنان اظهار کرد: شهید سید مرتضی آوینی رحمت الله علیه گفت اگر حقیقت را بخواهید، هنوز ظهر عاشورا به شب نرسیده است.

وی افزود: طرح کلی این فیلمنامه بیش از یک دهه(۱۳سال) مهندسی رزم نیروهای مقاومت به فرماندهی شهید شاخص بین‌المللی حاج حسن شاطری [ با نام مستعار سازمانی مهندس فیاض- حسام خوش‌نویس]، برای اشراف اطلاعات و عملیات نیروهای حق علیه باطل و نفوذ تا قلب اسرائیل بوده و روایات متعددی از این برهه زمانی سیزده ساله استراتژیک را با بازآفرینی چهره‌های شهدای شاخص از جمله شهید حسن شاطری، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهندس المهدی، شهید محسن فخری زاده و... نقش گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه (سپاه قدس- حماس- حزب الله لبنان- حشدالشعبی و کتائب حزب الله عراق- حوثی‌های یمن و...  در عملیات‌های ضد صهیونیستی را با یک روایت فرعی تراژیک عاشقانه که برداشت آزادی از زندگی شاعر فلسطینی محمود درویش (شاعر عشق و سیاست) و معشوقه جاسوسش ریتای یهودی است، روایت می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح کلی این این فیلمنامه، فردای عملیات وعده صادق نوشته شد؛ بنابراین امیدوارم این فیلمنامه با همه‌ مولفه‌های خلاق و تاریخی‌اش، به زودی با حمایت دولت محترم دغدغه‌مند که با شعار (حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین) امیدآفرینی کردند و با توجه به ابلاغ تولید سالانه حداقل بیست فیلم فاخر در سال، که در شورای هماهنگی فرهنگی برنامه هفتم توسعه بدان اشاره شده، مورد توجه عاجل قرار گرفته و وارد فاز تولید و اجرا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار