خبرهای داغ:
اسماعیلی تأکید کرد

لزوم تقویت سرمایه‌گذاری وقف در حوزه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی

همدان-فرماندار ویژه ملایر بر تقویت سرمایه‌گذاری وقف در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۰۷۴۱
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶

لزوم تقویت سرمایه‌گذاری وقف در حوزه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در نشست شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه وقف دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری وقف باید در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی تقویت شود.

وی افزود: عمده پروژه‌های عمرانی و نیازمندی‌های مردم به اوقاف و امور خیریه گره خورده که باید در این زمینه اقدامات ویژه صورت گیرد.

فرماندار ویژه ملایر عملکرد و خدمات اوقاف و امور خیریه این شهرستان را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: اقدامات اوقاف و امور خیریه این شهرستان در زمینه توجه ویژه به نیازمندان و اقشار کم درآمد و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و مسائل قرآنی بیشتر از گذشته باید تقویت شود.

وی همچنین بر لزوم تقویت تعامل مدیریت جدید اوقاف و امور خیریه این شهرستان با مجموعه مدیران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و اقشار مختلف مردم تاکید کرد و افزود: تعامل مجموعه شهرستان برای ما در اولویت مهم است و مدیران باید این ضرورت را در دستور کار قرار دهند و جزیره ای عمل نکنند.

اسماعیلی تلاش برای توسعه همه‌جانبه این شهرستان را ضروری دانست و گفت: با توجه به آغاز به کار دولت و توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۳، مدیران باید همه تلاش خود را برای جذب اعتبارات به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه نسبت به برخی رویه‌ها و عملکرد مدیران گلایه‌مندی و انتقادی داریم، این به خاطر منافع مردم و شهرستان است و در زمان تصدی مسوولیت، باید همه تلاش خود را برای پیشرفت و ارائه بهترین خدمات به مردم بکار گیریم.

معاون استاندار همدان همچنین از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام ابوذر عباسی در زمان تصدی اوقاف و امور خیریه این شهرستان قدردانی کرد و ادامه داد: وی دارای ویژگی‌هایی همچون صبر، تعهد و روحیه انتقادپذیری بود و در این مدت اقدامات و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی خوبی در این شهرستان اجرا شد.

اسماعیلی ضمن آرزوی موفقیت برای حمیدرضا نوروزی به عنوان مدیریت جدید اداره اوقاف و امور خیریه ملایر، تاکید کرد: با راهنمایی‌ها و هدایت‌های مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، همین مسیر ادامه یابد و برخی موارد همچون تعامل با مدیران، توجه به نیازمندان، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی تقویت شود.

* آغاز عملیات اجرایی ساخت جایگاه سی‌ان‌جی در شهرک ولیعصر(عج) ملایر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز اظهار کرد: تمام اقدامات ما مطابق با نیت واقف است و از نظر شرعی و قانونی عمل کردن خلاف نیت واقف، جایز نیست.

حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی افزود: تمام هدف ما تعامل و همراهی با مجموعه استان به ویژه شهرستان ملایر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای وقفی است تا در کنار دیگر دستگاه‌ها، خدمات خوبی برای مردم رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: مدیر اوقاف و امور خیریه ملایر زحمات زیادی کشید و در زمان وی چند پروژه خوب اجرایی شد و هم اکنون ۲ پروژه بازار مبل و منبت زیر مجموعه استخر سیفیه در حال اجرا است و پروژه هایپرمارکت در مسکن مهر نیز در حال اقدام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: چنانچه روند اداری صدور مجوز سریع‌تر طی شود، به زودی عملیات اجرایی ساخت جایگاه سی‌ان‌جی در شهرک ولیعصر(عج) ملایر آغاز می‌شود.

وی تفکیک یک هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در شهر ملایر و انجام بیش از ۸۰۰ مراسم فرهنگی را از دیگر اقدامات برشمرد و یادآور شد: اوقاف و امور خیریه ملایر طبق نیت واقف گام‌های بسیار موثری در کمک به نیازمندان، تجهیز و بازسازی بیمارستان امام حسین(ع)، کمک‌های درمانی و تحصیلی و فعالیت‌های فرهنگی برداشته است.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام «ابوذر عباسی» قدردانی و «حمیدرضا نوروزی» به عنوان رئیس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار