خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد تأکید کرد

لزوم توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی در ساختمان‌سازی

همدان- استاندار همدان بر لزوم توجه ویژه به معماری و فرهنگ ایرانی - اسلامی در کنار کیفیت در ساختمان‌سازی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۲۰۷۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
لزوم توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی در ساختمان‌سازی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، اظهار کرد: علاوه بر توجه به کیفیت ساختمان‌سازی باید به فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه در طراحی شهرک پرواز همدان یک تحول ویژه از نظر دسترسی‌ها، معابر و نوع مصالح ساختمانی صورت گرفته است، گفت: در نگرش طرح نهضت ملی مسکن، کیفیت را فدای سرعت ساخت نکردیم و معماری ایران و اسلامی در دستور کار قرار گرفت تا برای دهه‌های متمادی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه صنعت ساختمان پویا و مولد بوده و قریب به ۳۰۰ شغل به این صنعت وابسته است، افزود: صنعت پیشرفته ساختمان‌سازی در جهان را باید با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی - اسلامی، بومی‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: در عرصه معماری، شهرسازی و ساختمان‌سازی کشور تحولات بسیار خوبی رخ داده که این اتفاق حاصل تلاش و نبوغ جوانان ایران است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: مصالح و تجهیزات داخلی نیاز کشور را تأمین کرده و تقویت و استحکام ساختمان‌ها را در پی داشته است.

وی یادآور شد: باید با استفاده از ظرفیت تولیدات مصالح ساختمانی با کیفیتِ بومی، علاوه بر تأمین نیاز کشور، زمینه‌های صادرات را نیز فراهم کنیم.

استاندار همدان عنوان کرد: در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی استان همدان ارتباط حسنه‌ای برقرار است اما این روابط باید در عمل هم نمود پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار