خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

تولید و ترویج پوشش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت ذائقه خانواده‌هاست

سردار مهدوی گفت: بازاریابی درست، شناسایی مشکلات و موانع و ذائقه مردم یک‌کار معمولی نیست که با فرستادن هر فردی به کف جامعه بتوان انجام داد بلکه به ورود نخبگان و شرکت های دانش بنیان نیاز دارد تا با تحقیق و پژوهش علمی و اصولی موضوعات را شناسایی و برای رفع آن طرح و راهکار ارائه دهند.
کد خبر: ۹۶۲۱۰۹۶
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فرهنگی، هنری و دانش بنیان ثمین گفت: مقوله حجاب و تولیدات این حوزه عرصه مهمی است که دستگاه‌های مختلف در آن مشارکت دارند که لازم است همه در این مسیر بدرستی کار کنند.

سردار مهدوی بیان کرد: تولید پوشاک و البسه بویژه پوشاک اسلامی نیازمند اصلاح و بازنگری است چراکه همین سهل‌انگاری و بی‌توجهی هاست که به پیکره جامعه آسیب جدی وارد می‌کند.

تولید و ترویج پوشش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت ذائقه خانواده‌هاست

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان افزود: ایجاد امید و انگیزه در تولیدکنندگان برای تولید اسلامی و فرهنگ‌سازی در جامعه بر مبنای ارزش‌های اسلام و انقلاب، رسالت متولیان و مسئولان مربوطه است و مجموعه بسیج و سپاه در حمایت از این مهم با تمام ظرفیت و امکانات در کنار تولیدکنندگان و حمایت از مسئولان برای تولید پوشاک اسلامی ایستاده است.

وی فرهنگ‌سازی را گام اول در ترویج پوشش اسلامی ایرانی در جامعه دانست و گفت: ایراد و نقدی که در کار تولیدکنندگان پوشاک اسلامی وجود دارد این است که کار و تولید را به صورت تک محصولی انجام می دهند و چون اکثریت ذائقه جامعه از چند محصول حداقلی، پذیرش و حمایت نمی کند به مشکل فروش و عدم حمایت دچار شده و تولید را بعضا رها می‌کند.

تولید و ترویج پوشش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت ذائقه خانواده‌هاست

سردار مهدوی ادامه داد: لازم است این تولیدکنندگان در کنار تولیدات اسلامی خود از ظرفیت‌هایی که در جامعه وجود دارد همجون دوخت لباس مدارس و یا ادارات به صورت کلی و... استفاده کنند تا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و علاوه بر صرفه اقتصادی و ایجاد انگيزه برای تولید کننده پوشاک، در مقابل، لباس تولیدی اسلامی و ایرانی خود را نیز با قیمت مناسب‌تر و کمتر به بازار و خریدار عرضه کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) عنوان کرد: پرداختن به این موضوعات در حیطه کاری اصناف، بازاریان، اتحادیه های پوشاک و سایر متولیان امر است تا مشکلات این حوزه را شناسایی و رفع نمایند البته که در این موضوع سازمان بسیج اصناف، بسیج سازندگی و سایر معاونت ها و اقشار مرتبط در سپاه استان در حمایت و کمک به مردم، اصناف و تولیدکنندگان در کنار آن‌ها هستند.

سردار مهدوی تاکید کرد: راه حل این موضوعات و مسائل، اتحاد، هم‌افزایی، مشورت و پیگیری از تمامی متولیان امر است تا کارها به نتایج خوب و قابل قبولی برسد همچنین در این مسیر لازم است تا بازرسان ورود پیدا کنند و نقاط ضعف، کارشکنی و عدم رعایت قانون و ضوابط را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

تولید و ترویج پوشش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت ذائقه خانواده‌هاست

وی عنوان کرد: آسیب‌شناسی جامعه، ذائقه شناسی خانواده‌ها، قیمت تمام شده تولید و بازاریابی فروش پوشاک تولیدی همه قطعاتی از یک پازل هستند که باید در کنار هم دیده و استفاده شوند تا بتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ادامه داد: بازاریابی درست، شناسایی مشکلات و موانع و ذائقه مردم یک‌کار معمولی نیست که با فرستادن هر فردی به کف جامعه بتوان انجام داد بلکه به ورود نخبگان و شرکت های دانش بنیان نیاز دارد تا با تحقیق و پژوهش علمی و اصولی موضوعات را شناسایی و برای رفع آن طرح و راهکار ارائه دهند.

سردار مهدوی خاطرنشان کرد: در عرصه بازاریابی اقدامات خوبی در خراسان جنوبی در حال انجام است، که بخشی از آنرا از طریق برپایی نمایشگاه مختلف اقتصادی مقاومتی در استان دنبال می کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، تولید و صادرات را ظرفیت خوبی در خراسان جنوبی دانست که نیازمند توجه جدی دارد و افزود: بازاریابی محصول دو شاخه دارد یکی تجارت داخلی و دیگری تجارت خارجی یا همان صادرات که گاهی از اوقات تجارت خارجی سهل تر از تجارت داخلی است.

وی ادامه داد: برای ما مردم خراسان جنوبی تجارت و داد و ستد خارجی با کشورهای همسایه ای چون افغانستان بعضا نزدیکتر از تجارت داخلی با استان های داخلی بویژه استان های غرب کشور است که این امر نیازمند برنامه ریزی و توجه بیش از پیش مسئولان است.

تولید و ترویج پوشش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت ذائقه خانواده‌هاست

بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در این برنامه گفت: جشنواره فرهنگی، هنری و دانش بنیان ثمین به عنوان طرح بسیج جامعه زنان استان در راستای پنجمین جشنواره ملی فردخت در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره ثمین به منظور ترویج و نهادینه‌سازی پوشاک اسلامی در اجتماع و تولید مانتوی مجلسی و اداری اسلامی در استان آغاز به کار می کند و در قالب این طرح ،طراحی، تولید و عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و مانتوهای اسلامی و عفیفانه در استان دنبال خواهد شد.

تولید و ترویج پوشش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت ذائقه خانواده‌هاست

بصیری پور افزود: مهلت شرکت در جشنواره تا ۲۵ هر ماه ۱۴۰۳ است و علاقمندان می توانند در سه سطح اثر، تولید مانتو مجلسی و اداری، علمی و پژوهشی با ارائه طرح‌های پوشاک عفیفانه در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد در سطح استان در این جشنواره شرکت کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای این طرح با استفاده از ظرفیت‌های استان، میراث فرهنگی و صنايع دستی، پوشاک ایرانی - اسلامی و عفیفانه را با کمک تولید کنندگان و طراحان استان و پژوهشگران این حوزه تولید و به اجتماع عرضه کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار