خبرهای داغ:

مواکب شهرستان ایذه، میزبان عاشقان وزائران امام حسین «ع» در دروازه ورودی استان خوزستان

مردم خونگرم شهرستان ایذه با برپایی موکب در مسیر زائران اباعبدالله الحسین (ع) عشق و ارادت خود را به سید وسالار شهیدان ابراز می دارند.
کد خبر: ۹۶۲۱۰۹۷
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان ایذه؛ مسئول مواکب ورودی شهرستان ایذه  خادم الحسین، حجت الاسلام شیخ احمد کیانی می گوید: با توجه به نزدیکی اربعین شاهد عبور و مرور روزانه بیش از هزار نفر از زائران حسینی از مسیر ایذه به سمت مرزهای عراق هستیم.

شیخ احمد کیانی افزود: شهرستان ایذه به دلیل موقعیت ویژه‌ای که در ورودی استان خوزستان دارد، هرساله زائران و عاشقان بسیاری از استان های مرکزی از مسیر این شهرستان عبور می کنند و به سمت مرزهای شلمچه و چذابه می روند که بنا به گفته این زائران، ایذه جزئی از طریق الحسین«ع» شده و هر عاشقی که از این مسیر می گذرد، لذت هم صحبتی و میزبانی بختیاری های این شهر را به روشنی تجربه می کند و این باعث افتخار ما است.

مدیر موسسه فرهنگی سفینه النجاه حسینی افزود: موکب های مردمی شهرستان ایذه از سمت استان چهارمحال بختیاری و اصفهان در حدود ده سالی می شود که افتخار خدمت گزاری به زائران امام حسین «ع» را بر عهده دارند که امسال نیز بیش از ده موکب در حاشیه میدان ولیعصر«عج» میزبان عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهدای کربلا خواهند بود. 

او تصریح کرد: علاوه بر این مواکب، حسینیه ها، مساجد، منازل شخصی مردم برای استراحت و پذیرایی از زائران عزیز تدارک دیده شده، به گونه ای مردم با حضور در ورودی شهر، زائران را برای استراحت در منازل خود دعوت می کنند.

این خادم الحسین در ادامه تاکید کرد: این روزها با توجه به نزدیکی اربعین شاهد رشد عبور و مرور زائران در ایذه هستیم که غالباً هر روز بیش از هزار نفر به صورت انفرادی و یا در قالب کاروان از این مسیر عبور می‌کنند. افزون بر آن اینکه این اجتماع در روزهای نزدیک به اربعین به بیش از پنج هزار نفر در روز افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار