مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بروجرد:

رسالت خبرنگاری عدالت خواهی و امیدواری است

رسالت خبرنگاری عدالت خواهی و امیدواری است
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بروجرد گفت: رسالت خبرنگاری عدالت خواهی امیدواری و همدلی در بین مخاطبین است.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۰۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، حجت الاسلام والمسلمین، هادی کولیوند صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک روزخبرنگار و گرامیداشت یاد و نام شهید محمود صارمی گفت: خبرنگار باید مسئولیت پذیر باشد، امر به معروف و نهی از منکر رسانه‌ای جای خود را امروز در جهان باز کرده است و رسانه می‌تواند در این زمینه ایفای نقش نماید.
 
 وی صداقت و واقع‌نمایی مهم‌ترین ویژگی‌ خبرنگاران دانست و تصریح کرد: خبرنگاران واقعیت‌ها را بیان می‌کنند و لازم است در انعکاس اخبار، اخباری امیدوارکننده را به مردم انتقال دهند.
 
کولیوند به روایت پیامبر(ص) پرداخت و افزود: کسی که علم سودمندی را کتمان کند، خدا در قیامت لجام آتشی بر دهان او خواهد زد. کولیوند اضافه کرد: بزرگترین خبررسان عالم پیامبر اکرم(ص) است و خبرنگاران می‌توانند با تاسی از پیامبر(ص) در جهت انعکاس اخبار به بهترین شکل اقدام نمایند.
 
وی ابراز داشت: نرم گویی و بیان نیکو برای نفوذ و تاثیر‌گذاری اخبار لازم است. حجت الاسلام والمسلمین کولیوند با اشاره به رسالت خبرنگاری اظهار داشت: در رسالت خبرنگاری باید عدالت را رعایت کرد و خبری را به مخاطب برسانیم که برای او سودمند و فایده‌رسان باشد.
 
 کولیوند در ادامه گفت: پیامی که از سوی خبرنگار منتشر می‌شود باید دلها را روشن و ذهن مخاطبان را آگاه کند. مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بروجرد افزود: خبرنگاران باید به مشکلات و مسائل عمومی جامعه توجه داشته باشند و فضا را ملتهب نکنند.
 
 وی یکی دیگر از ویژگی های خبرنگار، را استقلال و بی طرفی خواند و یاد آور شد: خبرنگار باید بیان و قلم بی طرف و مستقلی داشته باشد.؛ اخبار منتشر شده توسط خبرنگاران باید آرامش بخش و امید آفرین باشد زیرا طبق فرمایشات حضرت علی (ع) بالاترین بلا، ناامیدی از رحمت خداست.
 
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بروجرد با بیان اینکه خبرنگار طبق رسالت بزرگی که دارد از اتهام زدن، توهین، تفرقه افکنی پرهیز کند خاطر نشان کرد: خبرنگار از تفرقه اندازی در جامعه بپرهیزد و نباید اخبار و گفته ها را بر مخاطبان تلقین و تحمیل کرد، بلکه باید همدلی و وحدت را به جامعه تزریق کرد.
 انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار