خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی تا برگزاری جشن تکلیف دختران

گروه جهادی آرمان علی وردی از گروه‌های جهادی فعال در استان فارس است که حرکت جهادی خود را تنها در بعد اقتصادی خلاصه نکرده و در روستا‌های دور افتاده و محروم کویری در راستای توسعه فرهنگی و ترویج ارزش‌های اسلامی گام برمی دارد.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۴۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

به گزارش فاطمه شعبانی خبرنگار افتخاری بسیج از فراشبند، طاهره امیری مسئول گروه جهادی شهید آرمان علی وردی گفت: گروه های جهادی  فارغ از هرگونه نیت مادی و تنها به عشق خدمت به مردم که به گفته پیر و مرادشان «ولی نعمتان این انقلاب هستند»، سختی هر کاری را به جان می خرند تا بذر امید را در دل هموطنان خود در مناطق محروم بکارند. 
 
وی ادامه داد: فعالیت های جهادی صرفا کار عمرانی یا فرهنگی و خودسازی نیست بلکه مجموعه ای از اقدامات خودجوش داوطلبانه و از روی اخلاص در راستای ارائه خدمات متنوع فرهنگی، آموزشی، تحصیلی، عمرانی، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و باغداری، مهارتی و فنی و حرفه ای می باشد که بر پایه سازندگی استوار است. 
 
امیری گفت: در همین راستا گروه جهادی شهید آرمان علی وردی از سال ١۴٠٠با استعانت از پروردگار و توأم با لبیک به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی که توصیه بسیار بر اینکه جوانان اوقات فراغت خود را به کار جهادی  سپری کنند با حضور در فعالیت های جهادی استان تشکیل و آغاز به فعالیت کرد. 
 
 وی ادامه داد: گروه جهادی خواهران  روستاها و دهستان های محروم استان فارس را شناسایی و اقدام به برنامه های فرهنگی و تربیتی و همچنین جشن تکلیف برای دانش آموزان این روستا ها و دهستان های محروم می‌کنند. 
 
او عنوان کرد: در این دهستان ها و مناطق محروم در راستای آشنایی دختران ۹ ساله با امور و تکالیف دینی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، آئین جشن تکلیف ویژه دختران در مناطق برگزار میشود. که تعداد نفر ٧٠ در این گروه جهادی حضور دارند.  
 
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در این مرحله برای ٨٠٠ نفر از دختران ۹ ساله جشن تکلیف برگزار می شود و با اهدای بسته‌های فرهنگی متشکل از چادر، جا نماز و اقلام فرهنگی از آنان تجلیل به عمل می آید.  
 
وی تصریح کرد: در این خصوص یک تیم تخصصي قوی که متشکل از، فعالان حوزه کودک، ارشد روان‌شناسی و ارشد فقه و حقوق برای این رویداد فرهنگی و مذهبی در نظر گرفته شده است.  

از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی تا برگزاری جشن تکلیف دختران
 
امیری در همین راستا ادامه داد: این برنامه های فرهنگی و مذهبی برای دانش آموزان ابتدایی تا پیش دانشگاهی تدارک دیده شده است.  
 
او بیان داشت: کارگاه های خودشناسی و کلاس های فرهنگی و تربیتی برای دانش آموزان متوسط اول و دوم برگزار می‌شود.  
 
امیری عنوان کرد: حضور روحانی در این برنامه ها و مراسمات فرهنگی و تربیتی و جشن تکلیف دانش آموزان، فرصتی مناسبی بود تا از ظرفیت وی برای برگزاری کلاس های آموزش احکام، نماز و برپایی کارگاه های تبیین شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) و مکتب و فرهنگ فاطمی استفاده کنیم. 
 
 وی از تشکیل گروه سرود دخترانی که متشکل از دانش آموزان پایه های سوم به عنوان بخش دیگری از فعالیت های گروه جهادی است گفت: برگزاری آیین جشن تکلیف دختران پایه سوم در برخی از دهستان ها در جوار شهدای گمنام بخش یکی دیگر از برنامه ها بود. 
 
 او افزود: هدف از این برنامه مذهبی و فرهنگی توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تعمیق و تقویت اعتقادات و باور‌های دینی دانش آموزان، آموزش صحیح دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با آموزه‌های دینی و تحویل افراد متدین و شریف به جامعه از جمله اهداف برگزاری جشن بهار بندگی است. 
 

مسئول گروه فرهنگی تربیتی شهید آرمان علی وردی در ادامه بیان کرد گفت: تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، آشنا و مانوس شدن آن‌ها با اسلام ناب محمدی (ص) از رویکرد‌ها و رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است. 
 
وی رسیدن به سن عبادت را آغاز فصلی نوین در زندگی دانش آموزان برشمرد و از والدین خواست تا در کنار مدرسه، فرائض دینی و احکام اسلام را برای فرزندانشان در خانواده به خوبی تبیین کنند. 

از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی تا برگزاری جشن تکلیف دختران
 
امیری، با اشاره به اینکه زیباترین و باشکوه‌ترین لحظه برای دانش آموزان جشن تکلیف و عبادت است، افزود: توسعه ترویج فرهنگ نماز، آشنایی دانش آموزان با احکام اسلام و آموزه‌های دینی با برپایی جشن تکلیف یکی از اولویت‌های کاری در آموزش و پرورش است. 
 
 وی با بیان اینکه قرائت سوگندنامه، اجرای برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی از برنامه‌های جانبی این جشن است، تصریح کرد: تمام این فعالیت ها به همت و پشتیبانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر استان طی این سه سال اتفاق افتاده است.  

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار