خبرهای داغ:

تشریح خدمات موکب مرکز بسیج شهید تندگویان در مرز چذابه

فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در تشریح اقدامات این مرکز در مرز چذابه گفت: موکبی با زیربنای هزار و ۶۰۰ متر راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۶۷
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵

سرهنگ پاسدار حسن باقری فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج مستقر در مرز چذابه گفت: هر ساله بسیج شهید تندگویان با برپایی یک خیمه به زائران اربعین حسینی خدمات ارایه می‌داد.

او با بیان اینکه سرد نگه داشتن این چادر بزرگ سخت بود و انتقال کانکس نیز دشوار، افزود: در انتهای سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفتیم با همکاری نیروهای جهادی بسیج صنعت نفت و پایگاه های تابعه شرکت‌های نفتی در جنوب سازه موکب را با زیربنای هزار و ۶۰۰ متر احداث نماییم.

سرهنگ پاسدار باقری اضافه کرد: می‌توان گفت که این موکب یکی از بزرگ ترین مواکب در پایانه چذابه هم از لحاظ وسعت زیربنا و هم خدمات دهی است.

فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: یک حسینیه برای استراحت و اقامت آقایان با زیربنای ۳۰۰ متر مربع و فضای خنک و یک حسینیه نیز برای بانوان با زیربنای ۲۰۰ متر مربع احداث کردیم.

سرهنگ پاسدار باقری گفت: تعداد ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی برای خانم‌ها و ۲۴ مورد نیز برای آقایان همچنین آشپزخانه جهت پخت غذا نیز از سوی بسیج شهید تندگویان راه اندازی شدند.

او با بیان اینکه بخشی از غرفه به بهداشت و درمان اختصاص یافته است و از امروز نیز جهت تزریقات و درمان سرپایی حضور می‌یابند، افزود: دمای هوا بالا است و احتمال خستگی و گرما زدگی زائران هست لذا آمبولانس برای اعزام به اهواز و هر آنچه احساس کردیم زوار نیاز دارند، فراهم شد‌.

سرهنگ پاسدار حسن باقری یکی از دلایل راه اندازی موکب از سوی بسیج شهید تندگویان در مرز چذابه را خدمت به زائران ایرانی و خارجی دانست که خارجی باید بیش از ۳۰ ساعت مسیر را طی نمایند تا به این محل برساند، لذا مهم است که فضایی جهت اسکان و استراحت آنها مهیا باشد.

او یادآور شد: بسیجیان به صورت جهادی اقدام کردند تا بهره برداری از موکب را به اربعین سال ۱۴۰۳ برسانند و یکی از نکات بارز موکب شهید تندگویان این است که پس از اربعین نیز افرادی به صورت داوطلبانه می‌مانند تا به زوار خدمات ارایه دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار