خبرهای داغ:

جهادگران برای حمایت از محرومان آستین همت بالا زدند

جهادگران برای کمک به مردم مناطق محروم پای کار هستند.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۱۶
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، جهادگران برای کمک به مردم مناطق محروم پای کار هستند.

بسم الله الرحمن الرحیم 
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلى تِجارَةٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذابٍ أَلِیمٍ «۱۰»
اى کسانى که ایمان آورده‌اید! آیا شما را بر تجارتى که از عذاب دردناک (قیامت) نجاتتان دهد، راهنمایى کنم؟
تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ «۱۱»
به خدا و رسولش ایمان آورید و با اموال و جان‌هایتان در راه خدا جهاد کنید که این براى شما بهتر است، اگر بدانید.
تفسیر نور (۱۰ جلدى)، ج‌۹، ص: ۶۱۶

براستی که جهاد معبری است به آسمان و مجالی است برای تمرین پرواز، و بیش از آن که نفعی برای دیگران داشته باشد برای جهادیان سودمند است. اردو‌های جهادی دانش آموزی کارگاه تمرین آموزش مهارت‌های زندگی و رشد پله به پله، اخلاق عملی، تربیت مدیر انقلابی و هویت بخشی برای نقش آفرینی نسل جدیددر جامعه است.

حرکت و عزیمت دانش آموزان خوزستان به اردوی جهادی ۶ روزه به مناطق محروم استان کهگلویه و بویر احمد بدون شک شروع حرکت برای نسل نوجوان و جوان برای رسیدن به غایت مطلوب و در تراز ستون‌های استوار انقلاب اسلامی است.

همان گونه که مقام معظم رهبری نیز در این باره می‌فرماید: «به این نقاط محروم بروید و با مردم به طور روبه رو تماس بگیرید و در جریان کارهایشان قرار بگیرید خود این سفر‌هایی که انجام می‌شود به خصوص به نقاط دوردست و محروم، خیلی باارزش و بابرکت است»؛ و موجبات سازندگی درونی و بارور شدن سیل تفکرات اعتقادی در نسل نوجوان می‌شود.

اردوی جهادی ۶ روزه به مناطق محروم استان کهگلویه و بویر احمد با حضور ۵۴ نفر از دانش آموزان بسیجی برگزار گردید. در این اردو  اقداماتی شامل:۴۶ قاب نوشته بروی دیوار از احادث و روایات معصومین، رنگ آمیزی ۲۵۰۰ متر مربع از مدارس روستای چنار برم از توابع بخش پاتاوه، اهدای ۲۰ بسته معیشتی، اهدای ۲۰ عدد بسته کیف و نوشت افزار و توزیع ۶۵ عدد هدیه به کودکان و نوجوان آن منطقه، برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ماه محرم و برپایی موکب پذیرایی از عابران و مردم روستا، توسط گروه جهادی شهدای دانش آموز خوزستان صورت گرفت که انشالله این اقدامات منشا خیرات و برکات آن مناطق خواهند شد.

علی رقم همه کمی‌ها و کاستی‌ها ولی با بررسی مشاهدات و نظرات تک تک حاضران  این اردو به لحاظ کمی و کیفی و اثرگذاری یکی از اردو‌های جهادی خاطرانگیز و بی نظیر بوده است که ان شاالله این زحمات مورد قبول رضایت خداوند متعال واقع شود.

در پایان جا دارد به عنوان خادم همه جهادگران دانش آموز خوزستان از زحمات سردار فرمانده محترم سپاه استان سردار شاهوارپور، معاون محترم هماهنگ کننده جناب سرهنگ ساری، معاون محترم اجرایی جناب سرهنگ دانش، مسئول دفتر محترم فرماندهی جناب سرهنگ خواجوی، مسئول محترم سازندگی سپاه استان جناب سرهنگ موسوی، مسئول محترم بسیج اصناف جناب سرهنگ طباطبایی، مسئول محترم مرکز بسیج شهید تندگویان جناب سرهنگ باقری، مسئول محترم روابط عمومی سپاه استان جناب سرهنگ نعمتی و مسئول محترم بسیج دانش آموزی خوزستان جناب سروان حسینی نیک، پاسدار خستگی ناپذیر برادر جهادی مجید بیگلری و همه عزیزانی که در برگزاری این اردو یاری نمودن تشکر و سپاس فراوان نمایم.

 پایان کلامم جمله زیبای  مقام معظم رهبری است که ان شاالله زینت بخش مسیر جهادی ما خواهد بود که می‌فرمایند: «پایبندی به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان سخنی بی معنی و ادعایی پوچ است.»

خادم جهادگران بسیج دانش آموزی خوزستان
علی نیک بخت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار