خبرهای داغ:

رئیس اداره اوقاف بسطام معرفی شد+عکس

شاهرود_طی مراسمی حمید انتظاری به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهر بسطام معرفی شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۹۴۶
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهر بسطام با حضور امام جمعه شهر بسطام، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، بخشدار، شهردار و مسئولین ادارات شهرستان شاهرود و شهر بسطام، خانواده شهدا، اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و موقوفات شهر بسطام، در آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رضا حاج حسینی رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهر بسطام گزارشی از عملکرد یکساله دوران ریاست خود را ارائه نمودند.
در پایان نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین رضا حاج حسینی مسئول سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهر بسطام، با اعطای حکم مسئولیت، حمید انتظاری به عنوان مسئول جدید منصوب گردید.
وقف بزرگترین حامی و کمک به حاکمیت است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این آیین گفت: هر یک از احکام و عقود اسلامی که در قرآن و فرهنگ دینی ما آمده است، همگی برای حمایت و هدایت بشریت است.
حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده، خدمات وافر به مردم در طول دوران حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مصداق جامعیت دین اسلام برشمرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی از برکات عمل به دستورات انبیاء و اولیای الهی است.
وی وقف را یکی از احکام امضایی اسلام نام برد و وقف را حامی و کمک رسان به حاکمیت دانست و گفت: اجرای نیت واقفین خیراندیش و اجر و ثواب اخروی از برکات سرمایه گذاری در حوزه وقف است.
وی با تاکید بر این مطلب که اوقاف در امورجاری و اجرای اهداف سازمانی هرگز نگاه سیاسی ندارد خاطرنشان کرد: انتظار بنده از انتظاری رئیس جدید اداره، استفاده از ظرفیت منطقه و داشتن کارنامه و عملکردی مثبت در طول دوران ریاست است.
جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در حاشیه این مراسم نیز عنوان کرد: بواسطه کثرت موقوفات بخش قابل توجهی از اقتصاد شهر و منطقه، وابسته، تحت نظارت و کنترل اداره اوقاف است که با تعامل مسئولین و کارکنان اوقاف، همکاری مطلوبی در منطقه در جریان است.
وی در ادامه افزود: از رئیس جدید توقع داریم تا برنامه‌های متنوعی با نگاهی هوشمندانه در بهره مندی از ظرفیت ها، نیات واقفین، پروژه‌های مشارکتی و... در شهربسطام داشته باشد.
ریشه معنوی مردم و حمایت علما باعث افزایش موقوفات شده است
حجت الاسلام و المسلمین رضوی، تبیین و اطلاع رسانی در خصوص نحوه هزینه کرد نذورات بقاع متبرکه و درآمد موقوفات برای مردم را یکی از مهمترین وظایف اوقاف برشمرد و اظهار کرد: ثبت موقوفات در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف باعث ماندگاری وقف و ساماندهی اجارات و احقاق حقوق موقوفات می‌شود.
وی در ادامه سید الشهدا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را یکی از واقفین بزرگ اسلام نام برد و گفت: موقوفات باعث استحکام دین شده است و هر کجا وقف بیشتر است، ریشه دین داری مردم قوی و مستحکم‌تر است.
امام جمعه بسطام، حمایت، هدایت و مشاوره مردم جهت بروز رسانی نیات موقوفات جدید با توجه به نیاز روز جامعه در زمینه‌های ازدواج جوانان، علم و فناوری و حمایت از موسسات دانش بنیان و... را از مسئولین اوقاف خواستار شد و تصریح کرد: مردم و کسانی که قصد ایجاد وقف جدید دارند نسبت به اخذ مشاوره به ادارات اوقاف و علما مراجعه کنند تا با توجه به نیاز جامعه، نیات وقف خود را انتخاب کنند.
رضوی با تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام رضا حاج حسینی و ضمن عرض خیر مقدم به انتظاری رئیس جدید اداره، خاطر نشان کرد: انشاءالله حضور ایشان در منطقه منشاء خیرات و برکات، ارتقاء وقف، ارتقاء دین و تشیع باشد و تلاش کنیم با عملکرد خودمان، کارنامه‌ای درخشان و قابل قبول برای مقام معظم رهبری (حفظه الله) و حضرت بقیه الله (عج) بجا بگذاریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار