معاون شرکت آب و فاضلاب کشور:

استانداران از ظرفیت اعتبارات محرومیت‌زدایی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی استفاده کنند

امسال از ظرفیت پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اعتبار مناسبی در اختیار استان‌ها قرار گرفته‌ و استانداران و فرمانداران باید از این فرصت برای رفع کمبودهای مالی پروژه‌های آب و فاضلاب استفاده کنند.
کد خبر: ۹۶۲۲۱۸۳
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

استانداران از ظرفیت اعتبارات محرومیت‌زدایی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی استفاده کنند

به گزارش خبرنگار بسیج، ذوالفقار مهدی‌زاده روز چهارشنبه در سفر به شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و بازدید از تاسیسات و زیرساخت‌های آب و فاضلاب این منطقه اظهار کرد: اعتبارات پروژه‌های محرومیت‌زدایی تا سال گذشته در اختیار وزارت نیرو بود و از طریق این وزارتخانه توزیع می‌شد اما امسال به استان‌ها اختصاص داده شده ، از این‌رو انتظار داریم استانداران و فرمانداران، برخورداری از این ظرفیت را دنبال کنند.

وی هدف از بازدید خود را بررسی وضعیت تصفیه‌خانه و پروژه‌های آبرسانی استان اردبیل اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم کمک‌های لازم برای پیشبرد طرح‌ها ارائه شود.

تصفیه‌خانه پارس آباد در حال تکمیل شدن است

وی افزود: تصفیه‌خانه پارس‌آباد مغان با ۲۸ هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه در شبانه‌روز تقریبا آماده بهره‌برداری است و برخی نکات و اختلاف‌نظرهای فنی در رابطه با این طرح نیز در آستانه رفع شدن است.

مهدی‌زاده گفت: مباحث فنی پروژه یاد شده در حال پیگیری است و طی سه تا چهار ماه آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود ، تجهیزات مکانیکی و برقی پروژه راه‌اندازی شده و کارهای بخش ساختمانی پروژه هم انجام گرفته است.

وی در رابطه با آب شرب و زیرساخت‌های آن در شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر ردیف اعتبار اجرایی ندارد و باید ردیف لازم ایجاد شود اما به همکاران تاکید شده کارهای مطالعاتی و لازم را انجام داده و برای اختصاص ردیف اعتبار به وزارت نیرو ارسال کنند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در حوزه آب روستایی نیز در مجموعه روستاهایی که مشمول طرح ملی هستند و می‌توانیم کمک کنیم، باید روستاها احصا و اعلام شود تا با ارائه کمک‌های لازم زیرساخت‌های آب تعدادی از روستاها که مشکل حاد آب دارند، حل شود.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار داشته و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی استان نیز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

شهرستان پارس‌آباد مغان در شمال استان اردبیل قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار