خبرهای داغ:

بهره برداری از ۱۵۶ طرح عمرانی و سرمایه گذاری در میامی

میامی_فرماندار میامی گفت: ۱۵۶ طرح عمرانی عمرانی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۹۲ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۲۲۲۲۲
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

بهره برداری از ۱۵۶ طرح عمرانی و سرمایه گذاری در میامیبه گزارش خبرنگار بسیج، علیرضا آشوری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه های هفته دولت در میامی، افزود: ۱۵۲ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر سه هزار و یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال در شهرستان میامی آماده افتتاح است.
وی به بهره‌برداری از چهار طرح سرمایه‌گذاری میامی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با هزینه ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.
فرماندار میامی ادامه داد: با افتتاح ۱۵۶ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در این شهرستان برای ۲۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
وی به آغاز عملیات اجرایی ۱۶ طرح عمرانی در هفته دولت اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد.
آشوری ادامه داد: هفته دولت امسال در مجموع ۱۷۲ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۶ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در هفته دولت اجرای ۲۰۰ برنامه در دستور کار است، افزود: طرح‌های عمرانی راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۹۸۶ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.
این مسوول با اشاره به اینکه ۶ طرح آب و فاضلاب با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، ابراز کرد: در حوزه برق‌رسانی ۹ طرح با هزینه ۱۹۰ میلیارد ریال، دهیاری‌ها ۲۳ طرح با اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریال، جهادکشاورزی ۶۳ طرح با ۱۵۵ میلیارد ریال و کمیته امداد امام خمینی(ره) ۳۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال قابل بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه سه طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: ۹ طرح بنیاد مسکن با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال، ۲ طرح امور عشایری با هزینه ۶ میلیارد ریال و یک طرح شهرداری میامی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود.
این مسوول اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان اجرای طرح اینترنت پرسرعت با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال را در دستور کار دارد.
وی به چهار طرح سرمایه‌گذاری قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک طرح با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، جهاد کشاورزی ۲ طرح با هزینه ۷۱ میلیارد ریال و توزیع برق یک طرح با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری دارند.
فرماندار میامی ادامه داد: عملیات اجرایی سه طرح راه و شهرسازی با اعتبار ۲ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال، ۶ طرح شرکت توزیع برق با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال و سه طرح آب و فاضلاب با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال، ۲ طرح شهرداری میامی و رضوان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، یک طرح دهیاری استربند با سه میلیارد ریال و یک طرح هلال احمر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه میامی با هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع پهناورترین شهرستان استان سمنان است، ابراز کرد: ۵۰ روستا و ۲ شهر در این شهرستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد گندم استان سمنان در میامی تولید می‌شود، افزود: امسال تولید گندم نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشت.
فرماندار میامی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد محصول چغندر قند استان سمنان مربوط به میامی است، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد تولید دانه‌های روغنی سمنان در شهرستان میامی تولید می‌شود.
وی افزود: حدود ۸۸ درصد از مردم میامی در روستاها زندگی می‌کنند و بیشتر به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند. میامی با ۲ بخش کالپوش و مرکزی و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در شرق استان سمنان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار