فرمانده ناحیه بسیج کیش:

مشارکت مردم در اربعین حرکت بزرگ فرهنگی و بی‌نظیر در دنیا است

فرمانده ناحیه بسیج کیش گفت: اربعین می‌تواند برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی کار را تسهیل کند، علاوه بر ابعاد اجتماعی و جامعه‌شناسی در بعد فردی و آثار معنوی بر افراد آن‌چنان تأثیری دارد که راه چندین ساله را چندروزه طی می‌کند.
کد خبر: ۹۶۲۲۳۹۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

محمد میرزاده در گفتگو با خبرنگار بسیج ، در رابطه با مشارکت مردم در اربعین اظهار کرد: زیارت اربعین در کلام معصومین از نشانه‌های مؤمنین است و این حرکت بزرگ و اجتماع مردمی انعکاس این مدار پایبندی به ارزش‌های دینی است که توسط مؤمنین و با مدیریت امت اسلامی انجام می‌شود. 
 
 وی افزود: مشارکت مردم در اربعین بسیار حرکت بزرگ و بی‌نظیر در دنیا است، آن هم بر اساس معیارهای اعتقادی که هر روز هم در حال پررنگ‌تر شدن است.
 
میرزاده خاطرنشان کرد: اربعین می‌تواند برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی کار را تسهیل کند، علاوه بر ابعاد اجتماعی و جامعه‌شناسی در بعد فردی و آثار معنوی بر افراد آن‌چنان تأثیری دارد که راه چندین ساله را چندروزه طی می‌کند.
 
 وی ادامه داد: این رسم مبارک و پربرکت از نعمت‌های بزرگ الهی است که باید قدر دانسته شود و هر فردی به میزان توان خود برای بهتر برگزارشدن آن گام بردارد.

 فرمانده ناحیه بسیج کیش اشاره کرد: بسیاری از مکاتب دنیا به نظریه‌های مختلف سال‌ها تلاش کرده‌اند اثراتی شبیه به این را برای افراد ایجاد کنند؛ اما موفق نشده‌اند و به انحراف رفته‌اند.
 
 وی تصریح کرد: قدردان این نعمت باشیم و این جزء همان امانت‌ها و یادگاری‌های پیامبر رحمت و مهربانی بود که وعده داشتن این نعمت را از طریق وجود مبارک اهل‌بیت (س) برای مؤمنین داده‌اند.
 
میرزاده گفت: زنان در حادثه کربلا وظایف متعدد و بسیار مهمی بر عهده داشتند، مهم‌ترین رسالتی که بر عهده زنان خصوصاً بر عهده حضرت زینب (س) و اهل‌بیت امام حسین (ع) گذاشته شده بود، این بود که حوادث کربلا را برای دیگران بازگو کنند، پیام آن حضرت را به همگان برسانند و تلاش کنند که حادثه کربلا برای همیشه زنده بماند، وظیفه جهادگری و مبارزه با دشمن هر چند از دوش زنان برداشته شده بود؛ اما بعضی از زنان حاضر در صحنه کربلا با حضور در میدان نبرد و مبارزه با دشمن، نام خویش را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.
 
 وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در صحنه کربلا امام حسین (ع) در مقابل کافران و مشرکان ایستادگی کردند در حال حاضر شاهد هستیم که همچون قیام امام حسین (ع) مردم غزه در مقابل شیطان دوران ایستادگی می‌کنند و یقیناً این پیام را از عاشورا دریافت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار