خبرهای داغ:

۲۵۰ موکب خانگی در شوش آماده اسکان زائران اربعین است

فرماندار شوش گفت: علاوه بر موکب های رسمی، حسینیه ها و مدارس شهرستان، ۲۵۰ موکب خانگی در شوش آماده اسکان در موج برگشت زائران اربعین است.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۵۰
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان محسن حویزه روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین شوش در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه تمام ظرفیت های شوش برای خدمت رسانی به زائران اربعین به میدان آمده است گفت: ۳۵۰ موکب شناسنامه دار در شوش وجود دارد که پشتیبانی و تامین ارزاق مورد نیاز این موکب ها به طور مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شوش دارای ۱۶ موکب در مرز چذابه است گفت: پشتیبانی، تامین کالاهای اساسی و همچنین زیرساخت های مورد نیاز موکب های شوش در چذابه به طور مستمر در حال تامین است.

فرماندار شوش ادامه داد: پیاده روی جاماندگان اربعین به سمت حرم دانیال نبی(ع) با حضور دهها هزار زائر از شهرهای مختلف خوزستان، یکی از سنت های دیرین اربعین در این شهرستان است که برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این پیاده روی در شوش اقدام های گسترده ای انجام شده است و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: احداث چندین سردخانه زیر صفر و بالای صفر درجه در مرز چذابه تعریف و میان شهرداری شهرهای مختلف استان برای اجرای واگذار شد که احداث ۲ سردخانه به شوش واگذار و این شهرستان تنها شهرستانی است که موفق به احداث کامل این سردخانه ها شده است.

حویزه افزود: طرح بهسازی جاده ترانزیتی شوش به عنوان یکی از مسیرهای اصلی عبور زائران اربعین به طول یک هزار و ۴۰۰ متر با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است که تخصیص مستمر اعتبار مورد نیاز نقش تعیین کننده ای در سرعت بخشی به تکمیل این طرح زیرساختی دارد.

وی با اشاره به مشکل برق برخی موکب های شوش گفت: تکمیل روشنایی سه راهی سرخه، اجرای خط کشی مسیرهای مشایه شوش و تامین آب و پشتیبانی از موکب های مسیر آیین پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان در دستور کار است.

فرماندار شوش با بیان اینکه این شهرستان در سه سطح اقدام های گسترده ای پیرامون اربعین در حال انجام است، ادامه داد: تامین آب مرز چذابه به عهده شوش قرار گرفته است که این مهم به طور مطلوبی در حال انجام است.

 در این نشست با توجه به گرمای هوا و ضرورت تامین و ذخیره پنج هزار قالب یخ در ۲ روز منتهی به اربعین، مقرر شد شهرداری ها و بخشداری شوش برای تامین این تعداد یخ تا روز جمعه هفته جاری اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار