خبرهای داغ:
صوفی:

همه آثار تاریخی همدان برای ثبت جهانی قابل دفاع است

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه آثار تاریخی همدان قابل دفاع برای ثبت جهانی است، گفت: ثبت جهانی هگمتانه ابتدای راه ما است که تلاش کنیم همدان را به جهان نشان دهیم.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۵۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس صوفی در آیین گرامیداشت روز پزشک در آرامگاه بوعلی‌سینا با تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک روز پزشک با بیان اینکه با زحمات مدیران فعلی و قبلی هگمتانه ثبت جهانی شد که اتفاق بسیار بزرگ است، اظهار کرد: همدان از قدیمی‌ترین شهرهای زنده جهان است که حق همدان بود که یک شهر جهانی شود.

وی با بیان اینکه همه آثار تاریخی همدان قابل دفاع برای ثبت جهانی است، گفت: این اتفاق بزرگ ابتدای راه ما است که تلاش کنیم همدان را به جهان نشان دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقبره آرامگاه بوعلی‌سینا می‌تواند جهانی شود چراکه تمام پزشکان دنیا برای بوعلی‌سینا احترام قائل هستند، مطرح کرد: همدان شهری آشنا در ایران و جهان است و جاذبه گردشگری دارد که ثبت جهانی بهانه‌ای برای جذب گردشگر است.

وی با اشاره به یک هزار و ۸۰۰ آثار همدان و با بیان اینکه در راستای جذب گردشگر به دنبال فعال شدن فرودگاه همدان هستیم، تأکید کرد: در تلاش هستیم که با افزایش زیرساخت‌ها گردشگری این مهم محقق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار