فرماندار: ۸۲ پروژه و طرح عمرانی خلخال افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود

فرماندار خلخال گفت: در ایام هفته دولت امسال ۸۲ طرح پروژه عمرانی این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۲۵۴۱
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

 فرماندار: ۸۲ پروژه و طرح عمرانی خلخال افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود

سید جواد یحیی‌زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با هفته دولت امسال ۷۰ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲ هزارو ۵۷۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی ۱۲ طرح و پروژه عمرانی با پیش‌بینی ۱۶۲۵ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

رئیس شورای اداری خلخال با بیان اینکه برای این طرح ها در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل های اعتباری مختلف هزینه خواهد شد، افزود: برنامه‌های دیگری غیر از برنامه‌های افتتاحیه طرح‌های عمرانی از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی در طول هفته دولت اجرا خواهد شد.

فرماندار خلخال اجرا و بهره‌برداری ۱۵۳ طرح و پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در بخش مرکزی،اجرا و بهره‌برداری از ۱۳۱ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۷ میلیارد ریال بر بخش خورش رستم،و اجرا و بهره‌برداری از ۹۴ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش شاهرود را از جمله دستاوردهای دولت در این شهرستان اعلام کرد.

یحیی‌زاده با بیان اینکه مشکل اشتغال و بیکاری جوانان خلخال تنها با جذب نیروهای استخدامی در دستگاه‌های دولتی قابل حل و فصل نیست، اظهار کرد: برای کاهش نرخ رشد بیکاری شهرستان در سه سال گذشته ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی از محل ایجاد مشاغل خانگی، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ ، یک هزار و۱۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال‌زای تبصره ۱۸ و در مجموع ۲هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار خلخال از الحاق بلوار شهید سردار سلیمانی به شهر خلخال در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با این الحاق که در طرح تفصیلی جامع شهر خلخال پیش‌بینی شده است مشکل ارائه خدمات شهری به ساکنین دو طرف این بلوار برطرف شده و زمینه برای ساماندهی بلوار تا پاسگاه چند منظوره پلیس فراهم خواهد شد.

یحیی‌زاده گفت: پیشنهاد ما برای الحاق کامل سه روستای علی آباد، اندبیل و خوجین برای ارائه خدمات شهروندی مناسب به اهالی این سه روستا بود ،که با توجه به بی‌میلی اهالی این روستاها این امر تا به امروز تحقق نیافته است.

فرماندار خلخال همچنین از آماده سازی طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال خبر داد و گفت: با آماده شدن و اجرای این طرح متولی جدید مدیریت منطقه مشخص و زمینه ارائه خدمات مناسب و بهینه گردشگری به گردشگران اصناف فراهم خواهد شد.

وی گفت: در حالی که پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم میانگین برخورداری مردم شهرستان خلخال از راه‌های آسفالت روستایی ۴۷ درصد بود، در سه سال گذشته با آسفالت ۵۵ کیلومتر از مسیر راه‌های روستایی این شهرستان نرخ برخورداری اهالی روستاهای خلخال از راه آسفالت به ۵۵/۵ درصد ارتقا یافته است.

فرماندار خلخال اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آغاز کار عملیات اجرایی فاضلاب شهرهای کلور مرکز بخش شاهرود و هشجین مرکز بخش خورش رستم،افتتاح مجتمع‌های فرهنگی هنری هر دو شهر و همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث مدرسه در ۶ روستا و بهره‌برداری از دو طرح گازرسانی روستایی را از جمله طرح‌های قابل افتتاح و یا طرح‌های آماده برای آغاز به کار در ایام هفته دولت امسال اعلام کرد.

فرماندار خلخال با تقدیر از تلاش خبرنگاران این شهرستان در انعکاس اخبار و رویدادهای منطقه افزود: بیان مسائل و مشکلات مردم از زبان خبرنگاران زمینه مناسبی برای شناخت مشکلات منطقه از سوی مسئولین ذی‌ربط و تلاش مضاعف برای تحقق خواسته‌های مردم شهرستان خلخال است.

وی اجرای طرح هادی در ۲۴ روستای خلخال و به مساحت ۱۴۴ هزار متر مربع و با صرف یک هزار میلیارد ریال اعتبار را از فعالیت‌های صورت گرفته دولت در امر ارائه خدمات بهینه به روستاییان این شهرستان عنوان کرد.

رئیس شورای اداری خلخال اجرا و بهره‌برداری از ۶ پروژه عمران شهری با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال را از سوی شهرداری خلخال و همچنین ساماندهی رودخانه هروچایی شهر خلخال را از جمله خدمات ارائه شده در بخش عمران شهری عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار