صنعت بازی‌های رایانه ای رشد قابل توجهی داشته است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه صنعت بازی های رایانه ای رشد قابل توجهی داشته است، گفت:چندین انیمیشن‌ساز برتر در مشهد، آثارشان به اکران‌های ملی و حتی بین‌المللی رسیده است‌.
کد خبر: ۹۶۲۲۶۱۴
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد محمد حسین زاده در اختتامیه نهمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی فیفا ۲۴ گفت: صنعت بازی‌سازی و انیمیشن‌سازی در کشور، به ویژه در مشهد، در آستانه یک جهش بزرگ قرار دارد. 
وی با خاطر نشان کردن اینکه چندین انیمیشن‌ساز برتر در مشهد، آثارشان به اکران‌های ملی و حتی بین‌المللی رسیده است‌، افزود: مشورت و راهنمایی به بازی‌سازان، می‌تواند به تعالی و رشد صنعت بازی‌سازی کمک شایانی کند.
حسین‌زاده با تاکید بر اینکه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران رشد قابل توجهی داشته است، ابراز کرد: بازی‌های ایرانی در سطح جهانی به رقابت پرداختند. رشد بالای گیمرهای ایرانی، حاصل تلاش توسعه‌دهندگان داخلی و افزایش علاقه‌ مخاطبان به این حوزه است.
وی ابراز کرد: بازی‌های رومیزی در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری کسب کرده است و تنوع بالای بازی‌های موجود، انتخاب بازی مناسب را به یکی از دغدغه‌های اصلی والدین و نوجوانان تبدیل کرده است. 
حسین زاده خاطرنشان کرد: انتخاب بازی، همانند انتخاب غذا، اهمیت بسیاری دارد و بر روح و روان اثر گذار است. همان‌طور که تغذیه‌ نامناسب می‌تواند به سلامتی آسیب برساند، انتخاب بازی‌های نامناسب نیز می‌تواند عواقب جدی برای روح و روان افراد، به ویژه نوجوانان، داشته باشد.
از مطالعه ادبیات کلاسیک و معاصر غافل نشوید
وی گفت: توصیه ام من این است که جوانان در کنار بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی، از بازی‌های فیزیکی و رومیزی نیز غافل نشوند و بر لزوم توجه به فیلم، انیمیشن و به‌ویژه کتاب در سبد فرهنگی خود تأکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی همچنین به لزوم اهمیت مطالعه و بهره‌گیری از ادبیات کلاسیک و معاصر جهان اشاره کرد و گفت: افراد مزه کتاب را در زندگی خود بچشند و جایگاه ویژه‌ای به آن در سبد فرهنگی خود اختصاص دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار