مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام:

اربعین نماد همبستگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: اربعین نماد همبستگی و عشق به امام حسین (ع) است که در این روزها همبستگی همه مسلمانان برای یک هدف مشخص دیده می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۲۸۳۶
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،حجت‌الاسلام مهدی رحیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: امام حسین (ع) به‌عنوان یک الگوی بی‌نظیر برای ایستادگی در برابر ظلم معرفی می‌شود. فداکاری ایشان و خانواده‌اش، به‌ویژه در شرایط دشوار کربلا، نماد مقاومت و ایثار است. این الگو نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی انسان‌ها قابل‌استفاده است.

  وی افزود: پس از واقعه عاشورا، حضرت زینب (س) به‌عنوان یک شخصیت‌محوری در تبیین قیام عاشورا شناخته می‌شود. او با خطبه‌های خود، پیام عاشورا را به مردم منتقل کرد و ظلم حکومت وقت را افشا نمود. حفظ عفاف و حجاب او در شرایط بحرانی، نشان‌دهنده قدرت و استقامت زنان در مواجهه با چالش‌ها است.

   مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) با الهام از اصول عاشورا، موفق به سرنگونی حکومت پهلوی شد و این قدرت فرهنگی و اجتماعی آموزه‌های عاشورا است که می‌تواند در تحولات بزرگ اجتماعی مؤثر باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، مادران شهدای ایرانی با الگوبرداری از حضرت زینب (س)، فرزندان خود را به جبهه‌های جنگ فرستادند؛ این اقدام نشان‌دهنده ادامه راه عاشورا در زندگی روزمره و پایبندی به ارزش‌های اسلامی است. 

رحیمی بیان داشت: حضور زائران اربعین با تصاویر شهدا نشان‌دهنده پیوند عمیق بین فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های عاشورا است؛ اربعین نه‌تنها یادآور فداکاری‌های گذشته است؛ بلکه نشان‌دهنده استمرار این ارزش‌ها در بین نسل‌های جدید نیز است. 

وی تصریح کرد: قیام عاشورا بر فرهنگ مقاومت و ایستادگی، به‌ویژه در میان زنان، تأثیر عمیقی داشته و همچنین، ارتباط این آموزه‌ها با تحولات اجتماعی معاصر مانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تأکید بر اهمیت حفظ این ارزش‌ها در زندگی امروز جامعه اسلامی دارد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: امروز هر روز بیشتر به ترویج فرهنگ عاشورا نیاز داریم و لازم است تا دراین‌خصوص تمام امکانات خود را به کار گرفته و از برکت اربعین برای رشد جامعه اسلامی استفاده کنیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار