معاون حوزه علمیه جوادالائمه آبدانان

اربعین تصویر حقیقی از شیعیان ارائه کرده است

معاون حوزه علمیه جوادالائمه آبدانان گفت: مهم‌ترین نتیجه اربعین حسینی ارائه تصویری حقیقی از شیعه در تمام عرصه جهانی است
کد خبر: ۹۶۲۲۸۳۷
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،حجت‌الاسلام حمید سوخته‌زار معاون حوزه علمیه جوادالائمه آبدانان با اشاره به همایش بزرگ اربعین اظهار داشت: همه ساله با نزدیک‌شدن به روزهای دهه آخر ماه صفر، واقعه عظیم و عجیبی، حیرت جهان و جهانیان را بر می‌انگیزد و نگاه عالم بشریت را معطوف به نقطه‌ای در جنوب شرق آسیا می‌کند به‌گونه‌ای که میلیون‌ها انسان از سراسر کره خاکی خود را به کشور عراق رسانده و بزرگ‌ترین اجتماع جهانی بشر را رقم می‌زنند.  

وی با بیان اینکه نام و یاد امام حسین (ع) هر سال بیشتر از سال گذشته در جهان می‌پیچد، افزود: میلیون‌ها عاشق و دلباخته حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از ۳ میلیون نفر در سال ۲۰۰۳ به ۲۰ میلیون نفر در سال گذشته رسیده و بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال نجف تا کربلا شاهد حضور بیش از ۲۵ میلیون عاشق و دلباخته نام و راه حسین (ع) بوده است. 

  معاون حوزه علمیه برادران آبدانان گفت: میلیون نفر خود را به کربلا رسانده‌اند تا فریاد بزنند حسین (ع) تنها نیست و پرچم سبزی که در عاشورای سال ۶۱ هجری با خون آن امام و یاران باوفایش گلگون شد به زمین نیفتاده است.   

سوخته‌زار با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین موجب اقتدار شیعیان و دیگر مسلمانان در برابر دشمنان به‌ویژه جریان‌های تکفیری می‌شود، افزود: با توجه به گسترش گروه‌های سلفی تکفیری در کشورهای منطقه در حال حاضر مهم‌ترین کارکرد سیاسی اربعین حسینی بسیج سیاسی جهان اسلام است که هویت جمعی مسلمانان و کاربرد مناسک مذهبی را به‌عنوان منابع قدرت و فعال‌شدن آن از نظر سیاسی را تبیین می‌نمایید.  

وی مهم‌ترین نتیجه اربعین حسینی را ارائه تصویری حقیقی از شیعه در جهان اسلام و همچنین تمام عرصه جهانی دانست و بیان داشت: مکتب حسینی، قابلیت و قدرت بسیاری برای بسیج‌کردن مردم دارد و راهپیمایی اربعین به‌عنوان یکی از مناسک دینی به بسیج سیاسی جهان که ابعاد آن اساساً جهان‌شمول و فرامذهبی اسلام منجر می‌شود.

  معاون حوزه علمیه جوادالائمه آبدانان اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در اربعین حسینی به دنیا ثابت کردند که قدرت اصلی آنها تفنگ و اسلحه نیست، بلکه قدرت واقعی آنها ایمان، ولایت‌پذیری و عشق به محمد و آل محمد (ص) است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار