خبرهای داغ:
جاماندگان اربعین حسینی؛

حضور باشکوه مردم محمدیه و مهرگان در اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین

حضور باشکوه مردم محمدیه و مهرگان در اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین
اجتماع باشکوه جاماندگان اربعین حسینی با حضور پرشور مردم شهر مهرگان، محمدیه و روستاهای اطراف برگزار شد. 
کد خبر: ۹۶۲۲۹۶۱
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

قزوین- به گزارش بسیج، طبق سنوات گذشته یکشنبه چهارم شهریور ماه مصادف با اربعین حسینی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور هزاران عاشق از مزار شهدای گمنام شهر مهرگان به سمت مزار شهدای گمنام محمدیه برگزار شد.

 

در این مراسم دلدادگان امام حسین علیه السلام آمدند تا ارادت خود را به سیدالشهدا علیه السلام ابراز کنند و جمعیت بالایی از عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور در پیاده‌روی ارادت خود را ثابت و دل را راهی کربلا کردند.

 

در این مراسم باشکوه که راس ساعت ۹ صبح شروع شد و عموماً به صورت خانوادگی شرکت نموده بودند قبل از ساعات اعلام شده از روستاهای اطراف نیز به صورت پیاده به سمت مزار شهدای گمنام مهرگان حرکت کرده تا در پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی شرکت نمایند.

 

عزاداران حسینی در طول مسیر پیاده‌روی با سینه زنی و نوحه خوانی عزاداری و به سوگواری پرداخته و ارادت خود را به خاندان اهل بیت علیه السلام ابراز نمودند.

 

غرفه‌ها و مواکب حاضر در مسیر نیز در دسته‌های پذیرایی، اطعام و احرای برنامه‌های هنری، فرهنگی به کودکان و نوجوانان ارائه خدمت می‌نمودند و به شیوه‌ای برنامه‌ریزی شده بود تا همه زائران بتوانند از این خدمات برخوردار گردند.

 

امروز از مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی تا خدمات شهری با مشارکت گروه‌های مختلف مردمی و دیگر بخش‌ها همه عاشقانه برای خدمت به زائران و جاماندگان اربعین پای کار آمدند و سعی نمودند همان خدماتی که به زائران در عراق و مرزها ارائه می‌شود به جا ماندگان نیز ارائه گردد و این امر باعث شد تا همانند سال‌های گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین با شکوه هرچه بیشتر با حضور گسترده مردم برگزار شود.

 

لازم به ذکر است این برنامه حدود چند سال است که همزمان با سراسر کشور در شهر مهرگان و محمدیه با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار می‌شود تا افرادی که به هر دلیلی موفق نشدند در پیاده‌روی اربعین در کشور عراق شرکت کنند بتوانند از آثار، برکات و معنویات این روز برخوردار شوند.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار