عزاداران حسینی در گناباد به یاد سرور و سالار شهیدان پیاده‌روی کردند

عزاداران و زائران پیاده شهرستان گناباد روز یکشنبه همزمان با اربعین حسینی به سبک پیاده‌روی زائران در مسیر نجف به کربلا، برای نشان دادن عرض ارادت خود به سالار شهیدان پیاده‌روی کردند.
کد خبر: ۹۶۲۳۰۱۰
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد در این خصوص به خبرنگاران گفت: آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مسیرهای گناباد به کاخک و روستاهای استاد و کلات به سمت شهر کاخک با حضور مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد.

سید حسن شریفی مقدم افزود: افزون بر ۴۰ موکب توسط خیران و بخشهای مختلف دولتی و خصوصی در طول مسیر برای پذیرایی از زائران پیاده جاماندگان اربعین حسینی گناباد ایجاد شد و شرکت کنندگان با پیمودن مسیر ۲۰ کیلومتری گناباد به کاخک و همچنین روستاهای استاد و کلات از توابع بخش کاخک به سمت این شهر به جمع عزاداران در مرقد امام زاده سلطان محمد عابد، برادر امام رضا (ع) ملحق شده و عشق و دلباختگی خود را به اهل بیت عصمت و طهارت و سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند.

وی ادامه داد:‌ شرکت کنندگان در آیین جاماندگان اربعین حسینی در گناباد با حضور پرشور خود در این آیین ثابت کردند که اگر توفیق حضور در پیاده روی اربعین در مسیر نجف به کربلا را نداشتند ولی عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان، ائمه اطهار (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت با وجود آنان آمیخته است.

حجت الاسلام سید محمود رضوان پناه رییس اداره تبلیغات اسلامی گناباد هم گفت: آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شهرستان گناباد با حضور افزون بر ۱۶ هزار نفر زائر پیاده با شکوه خاصی برگزار شد.

ارادتمندان اهل بیت (ع) در شهرستانهای خواف و بجستان نیز همزمان با روز اربعین با شرکت در آیین جاماندگان اربعین حسینی ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان جهان نشان دادند.

پیاده روی اربعین در بجستان حدفاصل پنج کیلومتری شهر بجستان تا روستای مزار این شهرستان و در خواف از مرقد شهدای گمنام تا حسینیه این شهر برگزار شد.

همزمان با اربعین حسینی بیرقهای سیاه بر سردر ادارات، مساجد و واحدهای تولیدی و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف واقع در جنوب خراسان رضوی افراشته شده و آیین عزدارای که از ابتدای ماه محرم در مساجد،حسینیه ها و تکایای این مناطق آغاز شده با شکوه خاصی در جریان است و دلباختگان ائمه معصومین (ع) با حضور در این آیین‌ حسین حسین گویان بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار