همزمان با اربعین؛

بخشش‌ زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان پس از ۱۹ سال

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: همزمان با اربعین حسینی یک زندانی قدیمی محکوم به قصاص در زندان بندرعباس، پس از ۱۹ سال از بند رهایی یافت.
کد خبر: ۹۶۲۳۲۴۸
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،مجتبی قهرمانی  در این خصوص اظهار کرد: با توجه به برنامه بازدیدهای مسئولان قضایی هرمزگان از زندان در روزهای تعطیل و با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی، در جریان بازدید امروز (اربعین) پرونده یکی از زندانیان محکوم به قصاص به همراه دیگر زندانیان قدیمی مورد بررسی قرار گرف.

وی بیان کرد: در این راستا ضمن تماس تلفنی با خانواده مقتول، برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده قصاص تلاش شد که به مدد الهی و در سایه توجه حضرت سید الشهدا(ع) همزمان با اربعین حسینی، پرونده یادشده به مصالحه منجر شد.

قهرمانی تصریح کرد: این زندانی محکوم به قصاص بیش از ۱۹ سال در ندامتگاه بندرعباس به سر می‌برد که همزمان با اربعین حسینی و با تلاش و پیگیری مسئولان قضائی، اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان بندرعباس موجب شد تا اولیای دم به حرمت این روز بزرگ و به دلیل عشق و ارادت به حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) از قصاص وی بگذرند.

رییس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر حق شرعی و قانونی اولیای دم در اجرای حکم قصاص، گفت: اعضای این خانواده با بزرگواری و گذشت و ایثار مثال‌زدنی در پرتو محبت به حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت (ع) با اعلام رضایت در این پرونده، به این زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۱۹ سال حبس، زندگی دوباره بخشیدند.

وی، گذشت اولیای دم در این پرونده قصاص را اقدامی بسیار ارزشمند، فداکارانه و در تاسی از سیره حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) عنوان کرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان شواری حل اختلاف، مسئولان قضائی و مسئولان و مددکاران زندان، قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار