خبرهای داغ:
سرهنگ آقابیگی خبر داد

برگزاری ۶ جشنواره از مهرماه تا پایان سال جاری در همدان

همدان-مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری ۶جشنواره از مهرماه تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: این جشنواره‌ها شامل تئاتر بسیج هنرمندان، هنرهای تجسمی، موسیقی، عکس و فیلم کوتاه بسیج است.
کد خبر: ۹۶۲۳۶۹۷
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
برگزاری ۶ جشنواره از مهرماه تا پایان سال جاری در همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا آقابیگی در جلسه شورای هیئت اندیشه‌ورز که با موضوع جشنواره‌های هنری بسیج و معرفی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان همدان با حضور روسای انجمن‌های هنری و نخبگان هنرمند در سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: در بحث جذب، استعدادیابی و آموزش نیروهای متعهد و انقلابی در بسیج هنرمندان و تمام انجمن‌های هنری بحث آموزش را در رشته‌های مختلف فراگیر می‌کنیم و در تمامی نواحی استان مقرر شد به زودی بحث استعدادیابی و آموزش در سطح پایگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شود که بتوانیم پشتوانه هنری استان همدان را از افراد متعهد و انقلابی داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث اشتغال هنرمندان و کمک به معیشت آنها، افزود: مقرر شد در این کارگروه فکر کنیم تا بتوانیم نقش خوبی در این مسئولیت ایفا کنیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «هنر دقیق ترین و رساترین وسیله انعکاس اندیشه ها و آرمان های شریف است و هنری که در خدمت حق انسانیت، راستی و درستی باشد ارزشمند است»، بیان کرد: امسال قرار است ۶ جشنواره از مهر ماه تا پایان سال جاری برگزار شود.

وی ادامه داد: اولین جشنواره، جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان با نام «سودای عشق» در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی است، بخش دوم نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و بعد از برگزاری اختتامیه استانی، بخش کشوری آن نیز ابتدای آذر ماه برگزار می‌شود.

آقابیگی ابراز کرد: دومین جشنواره، هنرهای تجسمی است که در دو بخش برگزار می‌شود یکی جشنواره طراحی و نقاشی و گرافیک و تصویرسازی است، دیگری جشنواره خوشنویسی است که در بخش نستعلیق، نستعلیق شکسته و ثلث برگزار می‌شود که ۲۰ آبان ماه اختتامیه آن است و قرار است نمایشگاهی در کل کشور برگزار شود که جشنواره آن ۸ آذر ماه در استان قم برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره سوم، جشنواره موسیقی است که برای اولین بار است که در بسیج هنرمندان با هدف جذب، استعدادیابی و حمایت از استعدادهای خلاق در آبان ماه برگزار می‌شود؛ و مرحله استانی آن ابتدای آذر ماه و مرحله کشوری آن در پایان آذرماه برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: جشنواره عکس با هدف خانواده عزتمند اقوام ایرانی، زنان و مردان عزت‌آفرین و غرور ملی برگزار می‌شود و اختتامیه استانی آن دی ماه و اختتامیه ملی آن بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه بسیج که مقرر شده هر ساله برگزار شود، شامل فیلم کوتاه، مستند کوتاه، پویانمایی، نماهنگ و فیلمنامه کوتاه است.

در پایان این مراسم فائزه پاک‌منش به عنوان مسئول جدید کانون بسیج هنرمندان شهرستان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار