پیش‌بینی تشرف ۳۰ میلیون زائر در دهه آخر صفر به حرم رضوی

پیش‌بینی تشرف ۳۰ میلیون زائر در دهه آخر صفر به حرم رضوی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی برای ایام شهادت امام رضا (ع) گفت: در دهه آخر صفر، پیش‌بینی ورود ۶ میلیون زائر به مشهد و تشرف ۳۰ میلیون زائر و مجاور به حرم مطهر رضوی را داریم
کد خبر: ۹۶۲۳۷۳۰
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

پیش‌بینی تشرف ۳۰ میلیون زائر در دهه آخر صفر به حرم رضوی

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی،‌ در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر که ظهر امروز در مجتمع ثامن آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت که ولادت امام رضا علیه‌السلام است و دهه پایانی صفر که شهادت امام رضا علیه‌السلام است برای خادمین آستان قدس رضوی اهمیت ویژه‌ای دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: از زحمات استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد مقدس و دستگاه‌های امنیتی که برای ارتقا خدمت تلاش کردند تشکر می‌کنیم. در کمترین مکانی در سطح کشور این سطح از هماهنگی و همدلی برای خدمت را می‌بینید.

فیضی درخصوص پیش‌بینی حضور زائران در دهه آخر صفر بیان کرد: حداقل تشرف به حرم در دهه پایانی صفر ۳۰ میلیون پیش‌بینی شده است و حدود ۶ میلیون نفر هم پیش‌بینی ورود زائرین به شهر را خواهیم داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: از جمعه پیش‌رو نهم شهریور ماه شروع فعالیت‌های ویژه ما است و تا پایان ماه صفر به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

فیضی تاکید کرد: هر شب در رواق حضرت امام اجرای برنامه پس از نماز مغرب و عشاء خواهیم داشت.

وی افزود: حسینیه حرم امسال با تقویت و توجه به رویکردهای جدید حضور هیأت‌های مذهبی را از مناطق مختلف کشور و قومیت های مختلف در حرم مطهر خواهیم داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خصوص شب رحلت پیامبر اسلام و برنامه‌های آستان قدس در این شب بیان کرد: به این شب توجه ویژه‌ای شده و برنامه‌ای تحت اجتماع بزرگ قرآنیان در صحن رضوی خواهیم داشت و از اساتید کشوری و استانی در آن استفاده می‌کنیم. 

در دومین برنامه ما خدام امام رضا (ع)‌ ویژه برنامه خطبه خوانی خواهند داشت که سالی دو بار شب عاشورا و شب شهادت امام رضا است.

گفتنی است آمار تشرف 30 میلیون نفر از زائران به حرم مطهر رضوی،‌ آمار ورود زائران و مجاوران به حرم مطهر را شامل می شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار