خبرهای داغ:

توسعه گردشگری دزفول با بهسازی پل قدیم و آسیاب‌های آبی

تفاهم‌نامه توسعه گردشگری دزفول با محوریت بافت تاریخی، پل قدیم وآسیاب‌های آبی بین شهرداری دزفول و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان امضا شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۸۳۴
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دزفول روز پنجشنبه در نشست مسوولان این شهرستان با مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بررسی و توافق‌نامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد گردشگری این شهرستان امضا شد.

براساس این توافق‌نامه، شهرداری دزفول و اداره کل میراث فرهنگی استان با صرف ۲هزار میلیارد ریال به بازسازی و بهسازی پل قدیم، آسیاب‌های آبی و یکی از مسیرهای اصلی بافت تاریخی دزفول خواهند پرداخت.

توسعه گردشگری دزفول با بهسازی پل قدیم و آسیاب‌های آبی

همچنین مقرر شد شهرداری دزفول نسبت به احداث موزه شهر آجر در خانه تاریخی سهرابی اقدام و پیگیری‌ لازم برای تأسیس موزه آب توسط نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی انجام شود.
در این نشست مقرر شد طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری مشترک در یکی از مسیرهای مهم ترددی بافت تاریخی با رویکرد توسعه اقتصادی بافت و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مردمی، توسط اداره کل میراث فرهنگی تهیه و در اسرع وقت برای اجرا به توافق برسد.

شهرستان دزفول با دارابودن جاذبه های تاریخی، طبیعی فراوان سهم بسزایی در جذب گردشگر در استان خوزستان دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار