خبرهای داغ:
استاندار لرستان در دیدار با مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر مطرح کرد؛

چرخه ی توزیع برق کشور نباید صنعت لرستان را دچار مشکل کند

چرخه ی توزیع برق کشور نباید صنعت لرستان را دچار مشکل کند
استاندار لرستان گفت: چرخه ی توزیع برق در کشور نباید بخش صنعت استان لرستان را دچار مشکل کمبود برق کند.
کد خبر: ۹۶۲۳۸۸۰
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، ابوطالب شفقت هشتم شهریور در دیدار با مجتبی داودآبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر که در شهرستان دلفان انجام شد خواستار اصلاح چرخه ی توزیع برق استان در مدیریت ارشد توانیر شد و عنوان کرد: علاوه بر این که باید مصرف برق در خانواده ها بهینه شوند اما با توجه به میزان بالای تولید برق در استان انتظار داریم نسبت به کمبود برق واحدهای صنعتی لرستان تجدید نظر شود چرا که با این رویه متضرر خسارات مالی می شوند.

وی ادامه داد: مصرف برق استان در سال گذشته در ساعات پیک به  نسبت متعارف بود و در سالجاری با افزایش واحدهای صنعتی و تعداد خانواده ها روند افزایشی داشته است.

استاندار افزود: با این وجود با ایجاد واحدهای تولید برق خرد تا حدود زیادی افزایش مصرف را با افزایش تولید جبران کردیم.

شفقت اظهار کرد: علیرغم میزان بالای تولید برق در کشور، ناصوابی در مصرف باعث ناترازی برق شده است.

وی بدمصرفی، ناصوابی مصرف و مصرف در مواردی که ضرورت ندارند را مهم ترین عوامل ناترازی برق قلمداد کرد و گفت: برای رفع ناترازی برق علاوه بر این که مسئولین باید در مدیریت آن اهتمام داشته باشند، مردم و به ویژه بانوان خانه دار نیز باید نسبت به مصرف درست و کاهش مصارف غیرضروری اقدام کنند.

استاندار هدر رفت برق در برخی موارد را یکی دیگر از مشکلات اجتناب ناپذیر کمبود برق برشمرد و تاکید کرد: ضمن انتقاد از بدمصرفی، باید نسبت به مدیریت تراز برق نیز تاکید داشته باشیم.

شفقت همچنین بر نقش رسانه ها به عنوان رابط مسئولین و مردم در فرهنگ سازی مصرف بهینه تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید با اطلاع رسانی و انتقادات به موقع نسبت به موضوع مدیریت و مصرف درست برق جریان سازی کرده و آن را در جامعه هداست کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام هفته دولت خطاب با مسئولین تصریح کرد: مسئولین موظفند در این ایام نسبت به سال گذشته خودارزیابی داشته و علاوه بر مشخص کردن نقاط ضعف و قوت، اقدامات خود را به مردم گزارش دهند.

استاندار به اقدامات و خدمات وسیع نظام از ابتدای انقلاب تا کنون در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: مسئولین باید با تبیین اقدامات انجام شده در مردم امیدافزایی کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار