امام جمعه چهارباغ تاکید کرد؛

لزوم رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران میانی دولت

امام جمعه چهارباغ گفت: با توجه به اینکه مدیران میانی دولت، نقشه‌ها را پیش می‌برند و مصوبات را اجرایی می‌کنند، لزوم رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب دقیق آن ها بسیار ضروری است.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۱۱
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه شهرستان چهارباغ، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و همگان به تقوای الهی، گفت: یکی از اثرات تقوای الهی، اعتماد به خدا، عمل به وظیفه و چشم پوشی از نتیجه است که انسان را شجاع و در برابر حوادث مقاوم می‌سازد.

دولت در انتخاب مدیران میانی، شایسته‌سالاری را لحاظ کند

وی با تسلیت ایام ۲۸ صفر و شهادت پیامبر گرامی اسلامی(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: طبق روایات متعدد، دشمنان، پیامبر گرامی اسلام را مسموم و به شهادت رساندند، پس شایسته است از لفظ شهادت در این باره استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی با تاکید بر توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم در جلسه دیدار اعضای هیئت دولت با ایشان، افزود: رهبر معظم انقلاب رای اعتماد سریع مجلس به کل کابینه دولت را سرمایه ای خواندند که باید حفظ و به کارگیری شود و الگوی مطالبات از دولت چهاردهم، فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری است و از دولت چهاردهم توقع داریم این توصیه‌ها را جامه‌ی عمل بپوشاند.

امام جمعه چهارباغ پنج وظیفه‌ی دولت را یادآور شد و اظهار داشت: از دولت چهاردهم که با پشتوانه‌ی مردمی و رای اعتماد مجلس به کرسی نشسته است، انتظار می‌رود، اشتباهات بی‌نتیجه‌ی گذشتگان را تکرار نکند، طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری، مسیر رشد و پیشرفت کشور، اعتماد به بیگانگان نیست، بلکه اعتماد به سرمایه‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی همراه با تعامل با جهان است.

وی در ادامه با یادآوری شعار سال، اظهار داشت: دولت اهتمام ویژه‌ای به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد تحقق شعار سال داشته باشد.

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: هماهنگی میان اجزای تیم اقتصادی دولت سومین توقع مردم از دولت است که امیدواریم جزیره‌ای عمل نکنند و یک تیم اقتصادی منسجم و رو به رشد تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام دربانی در ادامه اظهار داشت: در اظهارات رئیس جمهور این عبارت دیده شد که در حل مشکلات اقتصادی باید اولویت‌بندی کرد، توقع داریم به آن جامه‌ی عمل بپوشانند و با اولویت‌بندی به جنگ مشکلات اقتصادی بروند.

وی شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران میانی دولت را پنجمین توقع از دولت خواند و افزود: مدیران میانی، نقشه‌ها را پیش می‌برند و مصوبات را اجرایی می‌کنند، بنابراین انتخاب دقیق آن ها بسیار مهم است.

امام جمعه چهارباغ در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تشکر از استاندار البرز، فرماندار و سایر مدیران شهری چهارباغ، گفت: در روزهای گذشته، شاهد افتتاح پروژه‌هایی در این شهرستان بودیم که نقش مستقیم در زندگی مردم دارند، افتتاح سازه مزار شهدای گمنام که تبدیل به نماد چهارباغ شده است، همچنین ساختمان نیروی انتظامی که نیاز مبرم مردم بود، و جاده سلامتی در کنارگذر بلوار پیام، بوستان زیبای شهرک ابریشم، مدرسه شهید آیت‌الله رئیسی و مرکز جامع سلامت در شهرک ابریشم از جمله این افتتاحیه‌ها بود که باعث تشکر مردم قدرشناس از مسئولین شد.

وی افزود: از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چهارباغ، بسیجیان و مسئولین عتبات و آستان قدس رضوی نیز به جهت تلاش برای خدمت به زائرین اربعین تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی با انتقاد از تصمیمات گرفته شده مبنی بر جدایی بخش‌هایی از شهرستان چهارباغ، اظهار داشت: تلاش‌های فرماندار و نماینده مردم در مجلس در حال انجام است که این اتفاق نیفتد، اما ریشه‌ی این تصمیم کجاست؟ اگر حدود شهرستان چهارباغ مشخص است، چرا می‌خواهند عین کیک، ۳ هزار الی ۷ هزار هکتار از این شهرستان شامل فرودگاه پیام، حلقه‌دره و شورقلعه را برش دهند؟ این مساله یک بار باید به صورت ریشه‌ای حل شود‌، ما همان آدم‌هایی هستیم که خون دادیم اما خاک‌مان را ندادیم و از حق مردم شهرستان‌مان نخواهیم گذشت.

وی افزود: چهارباغ از محروم‌ترین مناطق استان البرز است، اجازه نخواهیم داد در حق این شهرستان اجحاف شود و از حق این شهرستان کوتاه نخواهیم آمد، چرا که این مناطق، سرمایه مردم محروم چهارباغ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار