خبرهای داغ:
امیر اسدی:

امروز پدافند هوایی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند

همدان-فرمانده پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور گفت: امروز پدافند هوایی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی و شعار اقتصاد مقاومتی توانسته است در حوزه‌های پدافندی، سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۲۲
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲

امروز پدافند هوایی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیرسرتیپ دوم علی اسدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان اظهار کرد: امروز پدافند هوایی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی و شعار اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، توانسته است در چندسال اخیر در حوزه‌های پدافندی، سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی با استفاده از نبوغ جوانان و جهادگران عرصه دفاع مقدس در جهاد خودکفایی در کنار سایر نیروهای مسلح، با تولید سامانه‌های جدید آمادگی دفاع از حریم هوایی کشور را دارد، افزود: این پدافند با همکاری وزارت دفاع تجهیزات جدیدی را طراحی و ساخته و این تجهیزات در مدار تولید قرار گرفته است.

فرمانده پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور با اشاره به اینکه همه رادارهای قدیمی با تبدیل به فناوری بومی به روز و بازسازی شده است، عنوان کرد: فناوری ساخت انواع رادارهای جدید را داریم و رادارهای نوین بومی همچون رادار آرش، کیهان، مراقب، نظیر و دیگر رادارها را تولید کرده‌ایم.

وی گفت: این رادارها در انواع فرکانس‌ها کارایی دارد و اجازه نمی‌دهند پرنده‌ای به آسمان کشور نفوذ کند.

امیر اسدی اظهار کرد: طراحی و ساخت انواع سامانه‌های شنود الکترونیکی به صورت بومی، تقویت سامانه‌های جنگ الکترونیک و بر اساس نیازهای عملیاتی پدافند هوایی کشور در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: طراحی بومی سامانه‌های موشکی جدید بر اساس محورهای تهدید صورت گرفته است و ما سرمایه‌ها را هدر نمی‌دهیم آنچه را که نیاز داریم می‌سازیم.

فرمانده پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور افزود: با ایجاد دانشگاه پدافند هوایی با نام دانشگاه خاتم الانبیا(ص)، جایگاه علمی و رشته‌ای را ارتقا داده‌ایم.

وی گفت: نسل جدید سامانه‌های توپ‌خانه‌ای ضد هوایی هوشمند و طراحی و تولید سامانه‌های موشکی شاهین بخشی از تولیداتی هست که رونمایی شده و به مرحله تولید انبوه رسیده است.

امیر اسدی خاطرنشان کرد: این دستاوردهای عظیم قوت قلبی برای دلدادگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و دشمن بداند همه چیز برای دفاع از این مرز و بوم آماده شده است.

امروز پدافند هوایی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند

* افتخار بسیج ادارات و کارمندان خادمی و خدمتگزاری مردم است

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطرات شهیدان دولت رجایی و باهنر و همچنین شهید رئیسی و همراهان و ۴۷۰ شهید استان همدان، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان بسیج ادارات استان در این هفته و در طول سال ارائه داد.

امیر ترکاشوند به مهمترین اقدام این سازمان در امر «میز خدمت» اشاره کرد و این اقدام را نه تنها در مصلی‌های نماز جمعه سراسر استان، بلکه حضور به صورت جهادی و کاروانی در مناطق محروم، روستاها و عشایر استان بیان کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث ایجاد امیدآفرینی و رضایتمندی در بین مردم می‌شود، گفت: افتخار بسیج ادارات و کارمندان این است که همواره در کنار دولتمردان، خادم و خدمتگزار مردم بوده و هست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار