خبرهای داغ:

گره گشایی از مشکل ۱۶ ساله آبزی پروران گلستانی

مشکل ۱۶ ساله تولید کنندگان و سرمایه گذاران مزارع 500 هکتاری پرورش ماهی با کمک دادگستری گلستان برطرف شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۲۹۴
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳

گره گشایی از مشکل ۱۶ ساله آبزی پروران گلستانی

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ ۱۶ سال پیش ۱۴ تولید کننده یک قرارداد چند ساله برای پرورش ماهی در مزارع در منطقه آلاگل امضا کردند. دو سال اوضاع بر وفق مراد بود اما پس از آن خشکسالی و کم آبی و لایروبی نشدن رودخانه و بسته شدن  دریچه های انتقال آب،  دست به دست هم داد تا تولید متوقف شود.

با درخواست تولیدکنندگان، دادگستری برای رفع مشکل ورود کرد و  امروز رئیس کل دادگستری گلستان به اتفاق دادستان مرکز استان و مدیران کل آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی ،شیلات و محیط زیست طی بازدید میدانی ، موانع تولیدمجتمع های پرورش ماهی بررسی کردند. در این بازدید میدانی هم  تولید کنندگان و هم مسئولان ذیربط پیرامون مشکل به وجود آمده نکته نظرات خود بیان داشتند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این جلسه پس از طرح پیشنهاد های مختلف و نظرهای کارشناسی ، سرانجام  واگذاری مزرعه پرورش میگو در گمیشان به این تولیدکنندگان ، مورد توافق و استقبال طرفین قرار گرفت.

حیدر آسیابی افزود: بر اساس این‌پیشنهاد، به تولیدکنندگان در مجتمع پرورش میگوی گمیشان زمین داده می شود تا از این‌پس در بخش پرورش میگو مشغول به کار شوند.

وی با بیان‌این که مجتمع پرورش میگوی گمیشان تحت حمایت قضایی کامل قرار دارد ، افزود: در قالب مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از این پرورش دهندگان هم‌تا زمان اجرایی شدن کامل پیشنهاد مصوب شده در جلسه امروز ، حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار