خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خبر داد:

بهره‌برداری از پارک موزه دفاع مقدس گلستان

محمد مهدی مهیایی گفت: فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس گلستان در هفته دفاع مقدس آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۰۰
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹

بهره‌برداری از پارک موزه دفاع مقدس گلستان

به خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به نقل از استانداری گلستان؛ سیدمهدی مهیائی گفت: تکمیل ساختمان موزه دفاع مقدس گلستان از طرح‌های فاخر فرهنگی استان است که در تلاشیم فاز اول آن را در هفته دفاع مقدس سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: یکی از نکاتی که می‌توان در نشر ارزش‌های دفاع مقدس به آن توجه کرد، بهره‌برداری از پروژه‌هایی این‌چنین است تا این دوران پرأفتخار در تاریخ انقلاب و استان جاودانه بماند‎.

گفتنی است ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد رالل آغاز شد‎. ه است.

این طرح فرهنگی در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام در منطقه گردشگری ناهارخوران گرگان قرار دارد و با مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می‌شود‎. ‎

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره‌ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش‌های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است‎. ‎

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که بودجه آن از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود، چند نوبت به دلیل تأخیر در تزریق اعتبار متوقف شده بود به سرعت در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار