خبرهای داغ:
جانشین سپاه نینوا:

تمسک به سیره پیامبر(ص) به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح است/بعثت پیامبر(ص) خط بطلانی بر جاهلیت بود

سردار سیدموسی حسینی گفت: پیامبر بزرگوار اسلام صلی‌الله با بعثت خود، خط بطلانی بر جاهلیت و تاریکی‌های دوران پیش از اسلام کشید و با ارائه آموزه‌های الهی و اخلاقی، مسیر سعادت را برای بشریت روشن کرد.
کد خبر: ۹۶۲۴۶۴۵
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

تمسک به سیره پیامبر(ص) به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح است/بعثت پیامبر(ص) خط بطلانی بر جاهلیت بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به نقل از گلستان ما؛ سرتیپ دوم پاسدارسیدموسی حسینی جانشین سپاه نینوا، در حاشیه مراسم دسته‌روی نیروهای مسلح که به مناسبت رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلی‌الله و روز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در گرگان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت این ایام حزن‌انگیز، به تشریح اهمیت پیروی از آموزه‌های پیامبر اسلام در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل پیامبر اسلام صلی‌الله در هدایت بشریت، اظهار داشت: پیامبر بزرگوار اسلام صلی‌الله با بعثت خود، خط بطلانی بر جاهلیت و تاریکی‌های دوران پیش از اسلام کشید و با ارائه آموزه‌های الهی و اخلاقی، مسیر سعادت را برای بشریت روشن کرد و ایشان با هدایت الهی و رفتارهای سرشار از محبت و عدالت، راه روشنی را در مقابل انسان‌ها قرار داد که موجب سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی آنان می‌شود.

حسینی در ادامه به اهمیت پیروی از آموزه‌های پیامبر اسلام در تمامی ابعاد زندگی تأکید کرد و افزود: برای بقا در این مسیر سعادت و بهره‌مندی از نعمت‌های الهی، پیامبر بزرگ اسلام دو شاخص اصلی را برای هدایت و رستگاری بشر معرفی کرده‌اند؛ قرآن کریم و اهل بیت علیهم‌السلام. این دو منبع گران‌بها، همچون چراغی فروزان در مسیر زندگی انسان‌ها نورافشانی می‌کنند و هرکس که در این دو مسیر حرکت کند، از گمراهی در امان خواهد بود و به سعادت حقیقی دست خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه مشکلات و مصائب کنونی جوامع ناشی از دوری از تعالیم اسلامی است، تأکید کرد: جامعه ما، اعم از مدیران و مسئولین و همچنین تمامی افراد جامعه، اگر به دنبال طی کردن مسیر سعادت و نجات از مشکلات و مصائب هستند، باید به سیره نبوی متوسل شوند. سیره پیامبر اکرم صلی‌الله، که بهترین الگوی ممکن برای هدایت جامعه اسلامی است، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند جامعه را از انحرافات و مشکلات مختلف دور کند و زمینه‌ساز پیشرفت و تعالی شود.

جانشین سپاه نینوای استان گلستان در پایان این گفتگو، ضمن دعوت از همه اقشار جامعه به پیروی از سیره نبوی و آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام، تأکید کرد: تمسک به این سیره مبارک، نه تنها به‌عنوان یک وظیفه دینی بلکه به‌عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح است و تنها راه برون‌رفت از بحران‌های موجود در جامعه، بازگشت به آموزه‌های پیامبر اکرم صلی‌الله و اهل بیت گرامی ایشان است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار