خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در قزوین برگزار می شود

پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در قزوین برگزار می شود
کشاورز از برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با رویکرد ویژه به تنوع شکلی و موضوعی و توجه بر انواع گونه‌های درام در دو مرحله استانی و کشوری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۴۸۷۸
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

 

قزوین_محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، بیان کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ ناب بسیج و توجه و تلاش وافر بر انجام منویات مقام معظم رهبری در باب بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و تلاش در بازتاب هنرمندانه و متعهدانه فعالیت‌ها و دستاوردهای شجره طیبه بسیج و مهارت افزایی شبکه جوان بسیج، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج را با رویکرد ویژه به تنوع شکلی و موضوعی و توجه بر انواع گونه‌های درام در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌کند.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان قزوین بیان کرد: انعکاس هنرمندانه کارکردهای مختلف بسیج در امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری در ایجاد و ترویج نشاط و امید در جامعه، توجه به حضور مؤثر و کار آمد بسیج در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی و نیروهای بسیجی در امداد رسانی در بلایای طبیعی، ارائه هنرمندانه از چهره‌های شاخص بسیج در عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی با رویکرد برجسته سازی عناصر مؤثر استانی و تبیین مولفه‌ها و رویکرد بسیج در برابر هجمه‌های فرهنگی و نظامی با توجه ویژه به فضای سایبر و کارکردهای شبکه‌های مجازی از اولویت‌های موضوعی این جشنواره است.

 

وی بیان کرد: پرتره نگاری شهدای شاخص استان به عنوان الگو و اسوه، توجه ویژه بر بنیان خانواده، حجاب، عفاف، زیست عفیفانه و فرزند آوری با توجه نیاز جامعه به نیروی جوان، و مقاومت، ایثار و شهادت مردم مسلمان غزه در مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی از دیگر اولویت‌های موضوعی جشنواره محسوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: این جشنواره شامل مسابقه نمایش صحنه‌ای، مسابقه نمایش محیطی، میدانی و خیابانی، مسابقه نمایشنامه نویسی در دو بخش نمایش صحنه‌ای محیطی، میدانی و خیابانی برگزار می‌شود.

 

این مسؤول بیان کرد: توجه به موضوعات جشنواره و ساختارهای متنوع درام و پرداخت هنرمندانه با لحاظ فرهنگ بومی و آئینی از اهداف اصلی جشنواره در بخش نمایش صحنه‌ای و تلاش ویژه برای جلب مخاطب عام با انتخاب گونه‌ها و شیوه‌های متفاوت بخصوص رویکرد طنازانه و کمیک با رعایت ویژگی‌ها و کارکردهای نمایش خیابانی و محیطی در اولویت است.

 

کشاورز تصریح کرد: گروه‌های داوطلب برای حضور در جشنواره پس از دریافت فراخوان و تکمیل فرم درخواست باید ۳ نسخه تصویری نمایش خود را در فرمت mp4 در DVD تا ۳۰ شهریور ماه به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج استان قزوین، در بلوار ¸ازادگان (غیاث آباد) طبقه همکف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تحویل دهند.

 

وی ادامه داد: دبیرخانه پس از بازبینی و انتخاب آثار و اطلاع رسانی به گروه‌های شرکت کننده، جشنواره استانی تئاتر بسیج را در مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌کنند.

 

کشاورز مطرح کرد: پس از برگزاری جشنواره استانی با انتخاب هیئت داوران دو اثر در بخش صحنه‌ای و دو اثر در بخش محیطی، میدانی و خیابانی به دبیرخانه جشنواره سراسری معرفی می‌شوند.

 

وی گفت: منتخب آثار استانی پس از بررسی توسط هیئت انتخاب کشوری در صورت برگزیده شدن به جشنواره سراسری معرفی می‌شوند.

 

این مسؤول با تاکید براینکه آثار ارائه شده به جشنواره باید تولید سال ۱۴۰۳ باشند تشریح کرد: بخش نهایی و کشوری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در اذر ماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری و رقابتی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: مدت زمان آثار در بخش نمایش صحنه‌ای نباید بیشتر از ۸۰ دقیقه و در بخش نمایش محیطی، میدانی و خیابانی نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه و کمتر از ۱۵ دقیقه باشد.

 

وی در پایان گفت: جوایز هر بخش به صورت مستقل استانی به نفرات برگزیده در قسمت‌های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه و لباس، ساخت و اجرای موسیقی و اقلام تبلیغی شامل پوستر، بروشور و تیزر لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها