خبرهای داغ:
در نشست هم‌اندیشی کمیته رسانه و فضای مجازی دومین کنگره ملی شهدای فارس اعلام شد:

شگفتانه‌ای برای مردم فارس در سه شب پایانی کنگره ملی شهدای فارس/ تولید ۲۲ مستند و ۱۷ فیلم کوتاه در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس

نشست هم‌اندیشی کمیته رسانه و فضای مجازی دومین کنگره ملی شهدای فارس با حضور مسئولین برگزاری این کنگره و اصحاب رسانه شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۴۲
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، نشست هم‌اندیشی کمیته رسانه و فضای مجازی دومین کنگره ملی شهدای فارس با حضور مسئولین برگزاری این کنگره و اصحاب رسانه شیراز برگزار شد.

سردار رضا متولی از یادگاران دفاع مقدس و دبیر کمیته نشر و نگارش کتب شهدا و دفاع مقدس با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی سرداران، امیران و 15 هزار شهید فارس 59 روز دیگر باقی مانده است، اظهار داشت: برای دعوت از همه اقشار جامعه به این برنامه بزرگ، باید کار اغنایی انجام شود و معرفی این 15 هزار شهید، گامی برای این کار است.

مسئول انجمن راویان فجر فارس با بیان اینکه نیاز است مردم متوجه برنامه شده و هدفمند وارد این برنامه شوند، تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی با ایجاد موج و بارش خبری تحلیلی در این زمینه با زمان‌بندی مناسب، بیشتر از رسانه‌های ملی می‌تواند برای حضور هدفمند اقشار مختلف مردم در این کنگره بزرگ می‌تواند کارآمدتر باشد.

وی با تاکید بر ضعف در فضاسازی و اطلاع‌رسانی مناسب برای این برنامه بزرگ ملی، ادامه داد: رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهدا حتی با فراموشی غیرمنتظره همزمان برنامه جشنواره بین‌المللی رسانه‌های میراث‌ فرهنگی در شیراز برگزار می‌شود که مایه تأسف است.

متولی گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی برای رساندن پیام شهدا به عموم جامعه است.

وی از برگزاری یادواره شهدای ترور کشور در قالب برنامه‌های ستارگان شهر در شیراز، برگزاری یادواره‌های شهدای اهل تسنن، شهدای ادیان، و شهدای ورزشکار در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای فارس خبر داد و افزود: شگفتانه‌ای برای سه شب پایانی این کنگره در نمایشگاه بین‌المللی شیراز برای مردم داریم که از دقایق اول حاضران را شگفت‌زده می‌کند.

متولی از موضوعات مغفول مانده از دفاع مقدس و شهدا در حوزه کتاب در راستای برگزاری این کنگره خبر داد و افزود: 74 کتاب در این راستا که با همکاری انتشارات مختلف به ویژه انتشارات آسمان سوم که وابسته به کنگره ملی شهدای فارس است، رونمایی می‌شود.

مسئول انجمن راویان فجر فارس، گفت: روز 22 شهریور رونمایی از کتاب‌ها برگزار می‌شود.

سید مرتضی آل‌علی، رئیس کنگره ملی شهدای فارس هم در ادامه این نشست با بیان اینکه سه سال است که ستاد کنگره فعالیت در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس را آغاز کرده است، اظهار داشت: 25 کمیته در این راستا در‌ حال فعالیت هستند و 33 عنوان برنامه‌های شاخص و ملی و اجلاسیه‌های شهرستانی و قشری داریم که بعد از برگزاری اولین برنامه همراه با رونمایی از تالیفات در روز 22 شهریور، ضبط و پخش برنامه راوی شو بعد از آن و مهرماهی پربار همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با روایتگری حاج حسین یکتا، از جمله این برنامه‌ها است.

آل‌علی با بیان اینکه 22 مستند تلویزیونی و 17 فیلم کوتاه در این راستا تولید شده که در مهرماه با زمان‌بندی تعیین شده اکران می‌شود، ادامه داد: تولید تائتر‌های صحنه و‌ میدانی، اجلاسیه‌های مختلف به صورت ملی و بین‌المللی از جمله شهدای ادیان توحیدی، شهدا و رسانه‌های مقاومت از این جمله است.

رئیس کنگره ملی شهدای فارس با اشاره به اینکه از آبان‌ماه برنامه‌های اصلی در 7 شب از 4 آبان‌ماه، گفت: اجلاسیه ملی شهدای ارتش و شهدای زن و شگفتانه اختتامیه در 3 شب پایانی از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره یک سری اجلاسیه‌هایی در سطح شهرستان، استانی ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، از برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش و شهدای زن به صورت ملی خیر داد و تصریح کرد: اجلاسیه بین‌المللی رسانه‌ها و شهدای رسانه مقاومت هم در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها