خبرهای داغ:
در گفتگو با بسیج بیان شد:

تفکر تعاونی مهمترین راهبرد عملیاتی برای عبور از بحران‌های اقتصادی کشور

فرماندار شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه راهکار مردمی سازی اقتصاد در گرو رونق تعاونی‌های غیر سنتی است گفت: اکنون نیز میتوان از تفکر تعاونی به عنوان مهمترین و شاید تنها راهبرد عملیاتی، برای عبور از تمامی بحران‌های اقتصادی کشور یاد کرد.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۴۵
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱

دکتر مجید وامق فرماندار شهرستان فراشبند در گفت و گو با فاطمه شعبانی خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج فارس از فراشبند گفت: امروزه با توجه به جهانی شدن اقتصاد، نقش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش بیشتر از همیشه احساس می شود. 
 
وی ادامه داد: در اقتصاد معمولاً مشارکت مردم به دو صورت خصوصی و تعاونی صورت می گیرد و از آنجا که تنها در نظام تعاونی ها سازو کاری داوطلبانه و اختیاری در جهت تجهیز منابع و رسیدن به اهداف گروهی وجود دارد. می توان گفت که چنانچه اصول و ارزش های تعاون به درستی مورد استفاده قرار گیرد. بخش تعاون همراه با سایر بخش ها در یک اقتصاد سالم موجب شکوفایی اقتصاد کشور و بهتر شدن آن در بعد داخلی و حتی در سطح جهانی می گردد. 
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سهم تعاونی ها در ایفای مسئولیت اجتماعی و جایگاه آنها در ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی از جمله نقش های منحصر به فرد و متمایزی است که میتوان از آنها به عنوان "برند حرفه ای" کسب و کارهای تعاونی به عنوان تشکل های اجتماعی و اقتصادی نام برد. 
 
وی افزود: شاید در وهله اول وقتی سخن از تعاونی به میان بیاید، ذهن ها به سمت شرکت ها و یا مجموعه افرادی برود که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا فعالیتی اقتصادی اعم از ساختمان سازی و یا خدمت دهی به افراد هدف  تعاونی کارکنان ادارات و برود. اما واقعیت و عظمت تعاونی با این مثال ها، تفاوت هایی دارد. 
 
دکتر وامق خاطرنشان کرد: اکنون نیز میتوان از تفکر تعاونی به عنوان مهمترین و شاید تنها راهبرد عملیاتی، برای عبور از تمامی بحران های اقتصادی کشور یاد کرد. راهکاری که با جمع آوری پول های خرد مردم و هدایت به سمت تولید، از طرفی جلوی رشد حجم نقدینگی و تورم را گرفته و از سوی دیگر GDP را افزایش می‌دهد. پس از مهار تورم و رشد GDP، خواه ناخواه، ارزش پول ملی بیشتر شده و به واسطه پرداخت ارزش افزوده از سوی این نوع تعاونی ها به مردم، رفاه نیز در جامعه بهبود می‌یابد. از طرفی با بهره گیری از سرمایه های خرد مردم می توان در مباحث مهم و حیاتی زیرساختی ورود پیدا کرد و با مشارکت مردم، آب را شیرین سازی و منتقل ، برق بیشتری تولید و کشاورزی مدرن را به عنوان صنعتی استراتژیک رونق داد و همه اینها محقق نخواهد شد مگر با تکیه و اعتماد بر تفکر مدرن نیاکان ما. تفکری تحت عنوان «تفکر تعاونی» و «مردمی سازی اقتصاد».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها