خبرهای داغ:

اختراع نوعی باتری که انرژی جنبشی گردش اجسام را ذخیره می‌کند/کسب مدال نقره آمریکا

شاهرود_دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مسابقات سیلیکون‌ولی آمریکا سال ۲۰۲۴ به‌صورت غیرحضوری با اختراع باتری مکانیکی قابل شارژ موفق به کسب مدال نقره شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۹۳
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶

اختراع نوعی باتری که انرژی جنبشی گردش اجسام را ذخیره می‌کند/کسب مدال نقره آمریکابه گزارش خبرگزاری بسیج، دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در مسابقات سیلیکون ولی آمریکا سال ۲۰۲۴ به‌صورت غیرحضوری موفق به کسب مدال نقره شد.
مسعود عرب عامری درباره اختراع خود به آنا گفت: باتری مکانیکی قابل شارژ مبتنی به ذخیره‌ساز بهبودیافته عنوان اختراع یک گروه پنج‌نفره بود که داوران آن را شایسته مدال نقره دانستند.
این مخترع درباره عملکرد این باتری بیان کرد: در این نوع باتری، انرژی جنبشی حاصل از گردش اجسام را ذخیره کرده و در زمان موردنیاز به‌صورت انرژی الکتریکی یا مکانیکی دریافت می‌کنیم.
دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: بیشترین کاربرد این اختراع در استاپ/استارت موتور‌های دور بالا و سانتریفیوژ‌هاست که زمان رسیدن به‌سرعت‌های اکسترموم را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد.
وی افزود: مسابقات سیلیکون ولی یکی از معتبرترین مسابقات اختراعات دنیاست که تا قبل از شیوع بیماری کرونا هرسال در شهر سیلیکون ولی برگزار می‌شد که به مدت ۵ سال به دلیل جلوگیری از گسترش کرونا تا سال جاری میلادی دچار وقفه شده بود که امسال برگزاری این مسابقات از سر گرفته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها