معرفی الگوی نمونه؛یک مبتکر ایلامی عنوان کرد؛

اشتغالزایی 500 نفر با تجاری سازی محصولات تولیدی

یک مبتکر ایلامی گفت: بالندگی و پویایی کشور با اقتصاد دانش بنیان امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۶۲۵۳۲۷
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام، در ایران با توجه به سیاست های کلان اقتصادی و نگاه تیزبینانه رهبر معظم انقلاب، مقوله دانش به عنوان یکی از پایه های محکم سیاست های اقتصادی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است، مقام معظم رهبری ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید، صادرات محصول‌ها و دستیابی به رتبه نخست اقتصاد دانش بنیان در منطقه را یکی از هدف های اقتصاد مقاومتی برشمرده‌اند؛ از این رو می توان گفت که یکی از کارهایی که می تواند کمک کند تا کشور به میزان مناسبی به تولید دانش بنیان دست یابد، شناسایی و درک ضرورت اقتصاد دانش بنیان در جامعه است.

با ارزش ترین دارایی در اقتصاد دانش بنیان اندوخته های فکری است، از این رو علم و خلاقیت نخبگان و کارآفرین های فعال از عوامل کلیدی در جذب، نگهداری و افزایش توانایی های تولیدکنندگان دانش محسوب می شود و فراهم آوردن محیطی مناسب برای نوآوری یکی از با ارزش ترین زیربنا های اقتصاد دانش بنیان به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد.لزوم توجه به نخبگان در دست یابی به اقتصاد دانش بنیان در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

اعضاء فعال "شرکت حامی ایده صنعت غرب" از جمله این مبتکران و نخبگان در حوزه دانش بنیان هستند که توانسته اند با تلاش و پشتکار و تفکری پویا و دانش بنیانی در زمینه تولید محصولاتی اقدام نمایند که  علاوه بر اینکه کشور ایران را از واردات کالاهای مشابه بی نیاز کرده بلکه توانایی و استعداد جوانان این مرز و بوم را به رخ جهانیان خواهد کشاند.

"حامد نوری"مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت حامی ایده صنعت غرب در گفتگو با ما، در خصوص شروع کار شرکت حامی ایده صنعت غرب" گفت:  در ابتدا با ارائه 2 ایده فردی توسط آقایان حامد نوری و هادی نوری به عناوین دستگاه جوجه کشی نانو و دستگاه بخور سرد و گرم هوشمند و با تشکیل یک تیم کاری مجرب و متخصص به پارک علم و فناوری استان ایلام ارائه گردید و پس از بررسی های اولیه و سپس برگزاری جلسات داوری هردو ایده در مرحله پیش رشد در این پارک پذیرفته شد.

وی افزود: نتایج نهایی مثبت طرح وانجام مطالعات مختلف سبب شد که با گام های استوار تصمیم بر حضور در عرصه صنعت و اشتغالزایی کشور گرفته و با تاسیس شرکت سهامی خاص حامی ایده صنعت غرب به عنوان یک تیم کاری منسجم و یک شخصیت یکپارچه حقوقی با تلفیقی از هر دو ایده  در مسیر پیشرفت و پیشبرد اهداف هوشمندانه دولت تدبیر امید قرار گرفته و نیز طبق فرمایشات گرانقدرمقام معظم رهبری و نام گذاری سال 1395 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، در عرصه تولید و کارآفرینی در میهن عزیزمان و نیز این استان پرظرفیت و با قابلیت قدم بگزاریم.

نوری اظهار داشت: لازم به ذکر است که شرکت دارای شماره ثبت 6330  با موضوع فعالیت طراحی ، نظارت ، ساخت و تولید تجهیزات و ملزومات تمامی صنایع مختلف اعم از کشاورزی و دام وطیور ، نفت و گاز و پتروشیمی ، برق و الکترونیک و اتوماسیون های اداری و صنعتی می باشد .

اعتماد به تولید نیروهای داخلی قطع وابستگی های اقتصادی  را به دنبال خواهد داشت

این تولید گر ایلامی، بیان داشت: جهت شروع به کار این پروسه بسیار ارزشمند که هم از نظر اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و هم از نظر اشتغال زایی میتواند استان و منطقه غرب را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد در حال حاضر تنها مشکلی که صد راه این مسیر ارزشمند  قرار گرفته است، بحث تامین مالی و بودجه مورد نظر جهت راه اندازی این واحد است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ حمایتی از طرف هیچ ارگانی دریافت نکرده ایم، اظهار داشت: در حال حاضر با شرکت در چند نمایشگاه به لطف پارک علم و فناوری استان و نیز یک گزارش خبر از شبکه استانی ایلام توانسته ایم در حد توان خود این محصولات را معرفی کنیم که قطعا برای معرفی بیشتر و بهتر برنامه های ویژه ای داریم که اکنون با توجه به نبود توان مالی به جهت تجاری سازی توان اجرای آن را نداریم .

مدیرعامل شرکت " حامی ایده صنعت غرب" گفت: امید است مسئولین مربوطه و دست اندر کاران در این حوزه آغوشی باز و دیدی بسیار مثبت به این طرح داشته باشند که اعتماد به تولید نیروهای داخلی بطور قطع وابستگی ها را کاهش و رشد و ترقی را شامل خواهد شد.

اشتغالزایی 500 نفر با طرح های  تولیدی  دانش بنیان شرکت حامی ایده صنعت غرب

نوری با بیان اینکه  این طرح به نوبه خود انقلابی در صنایع وابسته در سطح منطقه ای، ملی و فراملی است گفت:  با حمایت دولت و تجاری سازی آن مسیری بسیار روشن در انتظار این مجموعه تولیدی، استان و منطقه خواهد بود.

وی در خصوص سرمایه اولیه برای تولید ایده و طرح تولیدی شرکت تصریح کرد: برای تجاری سازی و تولید این محصول، میزان کل سرمایه ثابت : 140 میلیارد ریال، میزان سرمایه جاری طرح : 110 میلیارد ریال، میزان سرمایه در گردش مورد نیاز : 40 میلیارد ریال، میزان اشتغال زایی : 500 نفر مستقیم و غیر مستقیم، بازگشت سرمایه : 1.45 سال در حدود 16 ماه پس از تولید، سود ویژه سالیانه : 95 میلیارد ریال برآورد شده است.

با معرفی محصولات شرکت و نحوه کاربرد آنها اظهار داشت: محصولات قابل ارائه شرکت حامی ایده صنعت غرب شامل 14 محصول دانش بنیان در زمینه تولید و به کار گیری انواع دستگاه های جوجه کشی در ظرفیت های متفاوت از 200 عددی تا 6000 عددی و دستگاه های خانگی، پزشکی و صنعتی رطوبت ساز سرد و گرو و نبو لایزر و تهویه هوا با تلفیقی از علوم مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و فناوری های نانو در  تکنولوژی تولید تمامی محصولات می باشد.

وی در خصوص کاربرد های دستگاه های جوجه کشی افزود: با توجه به این که این دستگاه مشکلات بسیار مهمی را با توجه به نمونه های موجود در بازار ایران و جهان حل کرده است میتوان از آن تحت هر شرایط جوی وبا وجود هر  شرایط محیطی اعم از دما،رطوبت، فشار، ارتفاع از سطح دریا و غیره انتظار یک راندمان حداکثری با بهترین کیفیت را داشت که در آن میتوان جوجه کشی را برای انواع تخم ها از قبیل بلدرچین ،کبک، غاز، مرغ ،شترمرغ و هر نوع دیگری به بهترین شکل انجام داد.

وی با اشاره به کارایی دستگاه های تولید رطوبت نیز اضافه کرد: این دستگاه ها، برای مرطوب ساختن محیط منازل و محل کار در فصول خشک سال و با آب و هوای خشک و گرمسیری، انتقال هوای مرطوب شده با دبی مشخص و قابل تنظیم برای بیمارانی که نیازمند به وارد کردن دارو از طریق استنشاق نظیر آسم و سایر بیماری های ریوی و تنفسی می باشند، برای سالن های پرورش قارچ و ساخت محل شرجی برای گیاهان استوایی و حیوانات خانگی، جهت بکار گیری آن در گلخانه ها، استفاده در صنایع مختلف برای سیستم های نیازمند به درجه حرارت مناسب از قبیل ماشین های جوجه کشی، خنک کننده ، استفاده در موارد پزشکی و استریلیزه کردن محیط با تنظیم مناسب دستگاه و استفاده از محلول های مناسب، استفاده در سالن های آرایشی توسط دستگاهی با قابلیت تنظیم درجه حرارت مناسب، استفاده درمانی جهت آبرسانی به پوست و درمان بیماری های پوستی توسط بخار و محلول های مناسب  توسط تنظیمات خاص متانسب درجه مناسب جهت انواع پوستاستفاده برای بیماری ها و خشکی پوست کودکان که به جهت حساسیت زیاد پوست آنها نمی توان از هر بخار با هر درجه حرارتی استفاده کرد، همه را می توان از کاربردهای این دستگاه بر شمرد.

محصولات تولیدی توانایی رقابت با تمامی دستگاه های موجود در بازار های کشور، منطقه ای و جهانی را دارد

این کارآفرین ایلامی با بیان مزیت های طرح و حوزه فناوری آن گفت: قیمت تمام شده تمامی محصولات  بسیار پایین تر از دستگاه های دیگر با کارایی هایی بسیار پایین تر می باشد و توانایی های محصولات  به هیچ عنوان قابل مقایسه با دستگاه دیگر چه داخلی و چه خارجی نیست ودارای ویژگی ها و توانایی های بسیار مفید و منحصر به فردی است.

نوری خاطرنشان کرد:  با تجاری سازی این محصولات  میتوان اولین و تنهاترین واحد تولیدی دستگاه بخور هوشمند چندمنظوره ونیز اولین واحد ساخت دستگاه جوجه کشی در غرب کشور را احداث کرد . 

این مبتکر و دانشجوی برتر کشوری در ادامه بیان داشت: این محصولات تولیدی یقینا توانایی رقابت با تمامی دستگاه های موجود در بازار های کشور، منطقه ای و جهانی را دارند.

مدیرعامل شرکت ایده صنعت غرب ایجاد زمینه عالی برای اشتغالزایی، نوآوری و کارآفرینی را از دیگر نتایج تشکیل این شرکت دانست و خاطرنشان کرد:  با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین کشوری در زمینه تولید داخلی ، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان و ایجاد اشتغال؛ چنانچه به جهت راه اندازی واحد تولیدی و به کار گیری این محصولات در استان این شرکت مورد حمایت قرار گیرد به میزان نزدیک به 200 نفر اشتغالزایی مستقیم در بخش های تولیدی و خدماتی و حدود 500 نفر اشتغال زایی غیر مستقیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تولید این محصولات در کشور از خروج سالیانه حدود 1500 میلیارد ریال سرمایه جهت واردات این دسته محصولات  با کارایی بسیار پایین جلوگیری خواهد کرد، افزود: بازار بالقوه ای در صحنه بین الملل با صادرات محصول به کشور های منطقه نظیر عراق، می توان برای این محصول ان هم  با توجه به زمینه های کاربرد آن انتظار داشت.

این مبتکر ایلامی، اظهار داشت: انجام و اجرای این پروژه توسط یک تیم کاری منسجم تحصیل کرده و با تجربه در زمینه های مختلف که متشکل از 3 دکتری ، 4 فوق لیسانس و 8 نفر لیسانس  در زمینه علوم مهندسی و مدیریتی با سوابق کاری علمی و پژوهشی درخشان در سطح  استانی ، منطقه ای و ملی برگ زرینی در رزومه کاری آن به جهت اطمینان در کیفیت محصولات و خدمات می باشد.

اقتصاد مقاومتی راهکاری اساسی در داشتن کشوری بالنده، قدرتمند و پویا است

وی در ادامه با مهم تلقی کردن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، یادآور شد: قطعا افق ها و امید های روشن تر این مرز و بوم زیر سایه رهبری معظم و دولت و در راستای همین فرمایشات در خصوص اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی بوده و با حرکت در آمدن این چرخه در جای جای میهن اسلامی و شتاب دادن به این مسیر که انجام و اجرای آن با همکاری و همدلی رهبر ،دولت ، ملت و نخبگان  میسر و امکان پذیر است این سرزمین عزیز را در سال های آتی بالنده تر، قدرتمندتر و پویاتر خواهیم دید.

و امید است دولت و مسئولین باحمایت از صنایع داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی وحمایت از تولیدات داخلی و اعتماد به نخبگان و مخترعان، در راستای هموار تر شدن مسیر جهت پویایی کشور و راه اندازی کسب و کار ها و واحد های مفید صنعتی این راه روند سریع تری داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار