در گفتگو با بسیج مطرح شد:

بهره مندی بیش از ۱۱ هزار زائر و مجاور از اطعام متبرک در ایام پایانی ماه صفر در بارگاه مطهر امامزادگان طرقبه شاندیز+ عکس

بهره مندی بیش از ۱۱ هزار زائر و مجاور از اطعام متبرک در ایام پایانی ماه صفر در بارگاه مطهر امامزادگان طرقبه شاندیز+ عکس
مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام با اشاره به ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی ویژه ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام مهربانی‌ها از میزبانی و اطعام بیش از ۱۱ هزار زائر و مجاور در این بقعه متبرکه در این ایام، خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۳۰
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

محمدآصفی یزدی، مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، با اشاره به ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی ویژه ایام پایانی ماه صفر در این بقعه متبرکه اظهارکرد: طبق رسم هرساله در دهه پایانی ماه صفر، برنامه های مختلف و متنوعی را برنامه ریزی و اجرا کردیم رویکرد اصلی ما در این برنامه ها بهره گیری از ظرفیت فرهنگ غنی شهرستان طرقبه شاندیز است.

وی با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی خوبی در سطح این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: این منطقه به لحاظ رویکرد های مذهبی ظرفیت بالایی دارد و مردم این شهرستان عشق و ارادت خاصی به ائمه اطهار (ع) دارند، در مناسبت های خاص مثل دهه پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) از این ظرفیت ها بهره بردیم و طبق هماهنگی های انجام شده این هیئت های مذهبی در صحن و سرای این بارگاه مطهر به برپایی مراسمات عزاداری و سینه زنی پرداختند.  

اطعام بیش از ۱۱ هزار زائر و مجاور در ایام پایانی ماه صفر در بقعه متبرکه 

آصفی، با اشاره به توزیع غذاهای نذری، اطعام متبرک، برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی زائران، بیان کرد: یکی از سنت های حسنه ای که در مناسبت های مذهبی وجود دارد موضوع پذیرایی شایسته از زائران و مجاوران است که به صورت متنوع و متوالی در این بقعه متبرکه انجام‌ می شود، در طول دهه پایانی ماه صفر نیز ظهر و شب برنامه اطعام و پذیرایی از زائران و مجاوران در این بارگاه مطهر را داشتیم.

مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام، افزود: در روزهای پایانی ماه صفر و به ویژه شهادت امام رضا(ع) همراه با اجرای مراسم عزاداری در هر شب و روز بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از زائران و مجاوران در این بقعه متبرکه اطعام شدند که در طول این ایام بیش از ۱۱ هزار نفر از زائران و مجاوران در این بارگاه مطهر از اطعام متبرکه بهره مند شدند.

 پذیرایی چایخانه بقعه متبرکه در ایام پایانی ماه صفر با توزیع بیش از ۵۰ هزار  لیوان چای و شربت 

 وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه در طول سال چایخانه بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام فعال است و با چای و شربت از زائران و مجاوران پذیرایی می شود در دهه پایانی ماه صفر هم به صورت ویژه این چایخانه خدمات رسانی داشته است به طوریکه روزانه با حدود ۵ هزار لیوان چای و شربت در این چایخانه از زائران و مجاوران این بقعه متبرکه پذیرایی شد.

آصفی، با اشاره به حضور چشمگیر بانوان در مراسمات این بقعه متبرکه، تصریح کرد: در همه مراسمات و برنامه های مذهبی و فرهنگی که در این بقعه متبرکه برگزار شده است حضور بانوان در این مراسمات بسیار پررنگ بوده است و حدود ۲ سوم از زائران و مجاورانی که در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این بارگاه مطهر شرکت دارند بانوان بودند.

 نقش پررنگ بانوان از شرکت در مراسمات تا خدمات رسانی به زائران بقعه متبرکه

وی به خدمات رسانی بانوان خادم افتخاری بقعه متبرکه اشاره و بیان کرد: بانوان گروه جهادی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام که تعداد ۳۵ نفر از خادمان افتخاری هستند از صبح یکشنبه ۱۱شهریور تا بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه به صورت جهادی و شبانه روزی در خدمت به زائران امام رضا (ع) فعالیت داشتند، آماده سازی تمام مواد اولیه ساندویج های فلافل جهت توزیع در موکب های خدمات رسانی برعهده این گروه از خواهران و تعدادی از برادران خادم افتخاری این بقعه متبرکه بوده است، به همت این خادمان افتخاری مواد اولیه حدود ۲۰ هزار ساندویچ فلافل آماده و به موکب های خدمات رسانی این بقعه متبرکه در سطح شهرستان ارسال شده است.

مدیر اجرایی بقعه متبرکه امام زادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام، افزود: حدود ۱۰۰ نفر از خادمان افتخاری خواهر و برادر بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام به صورت جهادی در موکب های خدمات رسانی زائران پیاده در سطح شهرستان فعالیت داشته اند.

 وی تاکید کرد: برطبق فرمایشات مقام معظم رهبری امامزادگان باید تبدیل به قطب های فرهنگی شوند و در همین راستا تمام تلاش خود را داریم که بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام به ویژه در این منطقه با قدمت فرهنگی دیرینه به این جایگاه برسد.

آصفی، اظهار کرد: در مراسمات مذهبی و فرهنگی این بقعه متبرکه از بهترین و مجرب ترین مداحان، سخنرانان و کارشناسان مذهبی کشوری دعوت می شود تا بهترین و ناب ترین آموزه های دینی را ارائه دهند تا شاهد رشد و شکوفایی و بالندگی در این بقعه متبرکه باشیم‌.

وی به اجرای مسابقات مختلف و متنوع اشاره و تصریح کرد: برای اجرای مسابقات کتابخوانی هم برنامه ریزی کردیم که اولین مسابقه کتابخوانی به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) با کتابی به نام «کرامات انسانی از دیدگاه  امام رضا» اجرا شد و همچنین در راستای آشنایی بیشتر و ارتقای فرهنگ میزبانی مسابقه ای با جوایز نفیس طراحی شده است که زائران و مجاوران می توانند در این مسابقه شرکت کنند

انتهای پیام/ خبرنگار، دوست حصار

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار