نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجرد:

حمایت آمریكا از كشتار مردم ایران در ۱۷ شهریور ۵۷

حمایت آمریكا از كشتار مردم ایران در ۱۷ شهریور ۵۷
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجرد گفت:کشتار مردم در ۱۷ شهریور ۵۷ در میدان ژاله به دستور سفارت آمریکا بود و این نشات گرفته از حمایت بی پرده از رژیم پهلوی و کشتار مردم بی گناه ایران در این روز بود.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۳۷
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، 

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی کولیوند، ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بروجرد با اشاره به  فاجعه ۱۷ شهریور بیان کرد: فاجعه ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ و کشتار مردم در میدان ژاله تهران با هماهنگی آمریکا انجام گرفت و دژخیمان رژیم پهلوی در میدان شهدای تهران در ۱۷ شهریور مردم را به خاک و خون کشیدند.
 

او افزود: رژیم پهلوی در ساعات اولیه صبح ۱۷ شهریور مردم را بعد از تجمع در میدان ژاله قدیم که از حکومت نظامی مطلع شدند، مردم را به شهادت رساندند. و این  روز به فرموده امام یوم الله نامگذاری شد. 

نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه سفارت آمریکا در آن زمان ارتباط مستقیم با کشتار مردم در ۱۷ شهریور داشت، بیان کرد: دستور تیرباران مردم را سفارت آمریکا صادر کرد و این فاجعه با هماهنگی آنها صورت گرفت.
 
 کولیوند اضافه کرد: رژیم پهلوی  مردم  را با سلاح‌های جنگی مانند توپ، تانک و هلیکوپتربه شهادت رساندند  رئیس جمهور وقت آمریکا از فجایع ۱۷ شهریور در تهران که اسناد آن در لانه جاسوسی وجود دارد حمایت کرد. 

وی با اشاره به اینکه در حادثه سینما رکس آبادان رژیم پهلوی مردم را به شهادت رساندند، تصریح کرد: مردم در ۱۳ شهریور سال ۵۷ به خاطر اعتراض به حوادث سینما رکس آبادان راهپیمایی کردند و در ۱۷ شهریور نیز در میدان ژاله تجمع کردند، و در این روز تعداد زیادی از مردم در این روز شهید شدند. 
 
 کولیوند یاد آور شد: بیانیه محکم امام خمینی(ره) و مراجعی مثل آیت الله گلپایگانی (ره)، آیت الله مرجعی نجفی (ره) و آیت الله شریعت مداری باعث شد که حکومت شاه متزلزل شود و منجر به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جوانان  زا نسبت  به مسائل  و فجایع دوران پهلوی بایستی آگاه  کنیم و  جوانانی دچار شبهه هستند به علت نداشتن آگاهی است جوانان ما باید بدانند که پدربزرگان آنها چگونه توسط رژیم پهلوی و ساواک به دلایل گوناگونی به شهادت رسیدند. 
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار