خبرهای داغ:

امام جمعه شاهرود:محرم و صفر در غنای فرهنگی شیعه نقش بی‌بدیل دارد

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: محرم و صفر فرصتی مغتنمی است که سبک زندگی و نگاه به این عالم و برخورد با دیگران را مانند اهل بیت علیهم السلام کنیم.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۴۸
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

امام جمعه شاهرود:محرم و صفر در غنای فرهنگی شیعه نقش بی‌بدیل داردبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه با بیان اینکه این خطه یکی از شهر‌های بین‌الحرمین در استان سمنان است و رعایت انصاف توسط کاسبان، تکریم و فراهم کردن محل استراحت زائران امام هشتم (ع) باید همیشه مد نظر باشد تا در ثواب آنان سهیم شد، افزود: مردم این شهر نسبت به تعظیم شعائر دینی در ماه محرم و صفر از تراز خوبی برخوردارند.
وی اضافه کرد: شاهرودی‌ها در برپایی موکب، حضور در پیاده‌روی اربعین، پیاده‌روی جاماندگان اربعین و برگزاری آیین‌های مختلف عزاداری و همچنین در تکریم زائران امام هشتم (ع) مردم این شهرستان همیشه سرآمد هستند.
وی به برپایی چندین موکب از ابتدای ماه محرم تاکنون در شهرستان شاهرود اشاره و اضافه کرد: خدمات بسیار مناسبی به زائران امام حسین (ع) و امام رضا (ع) ارایه شد، اما مهمتر از پذیرایی و خدمات، فراهم کردن محل استراحت به منظور پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و از اهمیت بیشتری برخوردار است.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری گفت: امام حسن عسکری (ع) دوران انتقال را برای شیعه زمینه‌سازی کرد تا شیعیان در دوره غیبت صغری و کبری از راه اسلام منحرف نشوند.
امینی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) افزود: ایشان ولایت، امامت و مهدویت را حفظ کرد و شیعه را تمرین داد که اگر نتوانستند امام را ببینند دین آنها ضایع نشود.
وی به روایتی از امام حسن عسکری (ع) و امام زمان (عج) اشاره و اضافه کرد: پس از گذشت دوران نواب، در دوران غیبت، فقها، مجتهدان می‌توانند مرزبان دین شیعیان باشند.
امینی با اشاره به اینکه سخت‌ترین دوره در حوزه امامت و شیعه دوران امام حسن عسکری (ع) بود، ابراز کرد: ایشان این عصر امامت که دورانی سخت همراه با حفقان و انحرافات درونی شیعه بود را به دوران غیبت متصل و شیعه را آماده غیبت امام زمان (عج) کرد.
وی با بیان اینکه محرم و صفر در غنای فرهنگی شیعه نقش بی‌بدیل دارد، اظهار کرد: این ۲ ماه فرصتی مغتنمی است که اگر سبک زندگی و نگاه به این عالم و برخورد با دیگران به مانند اهل بیت نشود، آن گنجینه از دست رفته و بهره‌ای نبرده‌ایم.
امینی تصریح کرد: توسلات، مجالس انس با قرآن، ارتباطات مومنان و حتی اطعام و پذیرایی در این ۲ ماه همه برکت است و در تعظیم شعائر دینی نقش بسزایی دارد.
امام جمعه شاهرود پیاده‌روی اربعین را کنگره عظیم جهانی خواند و گفت: مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی زمینه تردد زائران را به خوبی فراهم کردند که جای قدردانی دارد.
وی به مناسبت ۱۷ شهریور اشاره کرد و گفت: این روز نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن همان سال بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار