خبرهای داغ:
روایت فرمانده کل سپاه از نبرد دریایی ایران و رژیم صهیونیستی

روایت فرمانده کل سپاه از نبرد دریایی ایران و رژیم صهیونیستی

روایت فرمانده کل سپاه از نبرد دریایی ایران و رژیم صهیونیستی
سرلشکر سلامی گفت: طی سال‌های گذشته، ۱۴ کشتی ما را در دریای سرخ و دریای مدیترانه زدند که نفت ما صادر نشود. بعد از مدتی متوجه شدیم که کارِ رژیم صهیونیستی است و بر همین اساس، ۱۲ کشتی آنها را زدیم.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۲۴
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان،سردارسرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در نشست رئیس جمهور با فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به مشکلاتی که در دوران شیوع کرونا و همزمانی آن با افزایش تحریم‌ها برای کشور ایجاد کرده بود، اظهار داشت: در خصوص تحریم‌ها ما دوران دشواری را پشت سر گذاشتیم؛ از یک طرف تحریم‌ها و مشکلات کرونا بود و از طرفی ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود که او دست‌کمی از کرونا نداشت.

سرلشکر سلامی افزود: در آن زمان ۱۴ کشتی ما را در دریای سرخ و دریای مدیترانه زدند که نفت ما صادر نشود، در اوایل متوجه نبودیم که چه کسی کشتی‌های ما را هدف قرار می‌دهد؛ زیرا خیلی مرموزانه و مبهم این کار را انجام می‌دادند؛ اما بعد از مدتی متوجه شدیم که کارِ رژیم صهیونیستی است؛ بر همین اساس، ۱۲ کشتی آنها را زدیم. زمانی که کشتی پنجم را که زدیم، دستشان بالا رفت و گفتند که نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم.

وی در تشریح اقدامات خصمانه دشمنان برای جلوگیری از صدور نفت کشورمان عنوان کرد: انگلیسی‌ها نفتکش ما را در جبل‌الطارق توقیف کردند و ما هم متقابلاً کشتی انگلیسی «استنا ایمپرو» را توقیف کردیم که آنها ناچار به تسلیم و مبادله شدند. دو کشتی ما را نیز در یونان توقیف کرده بودند و ما هم متقابلاً دو کشتی آنها را توقیف کردیم که در نهایت تسلیم شدند؛ ما همچنین توانستیم هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته آمریکایی‌ها را ساقط کنیم.

فرمانده کل سپاه وضعیت بحرانی کشور در آن مقطع را یادآور شد و با اشاره به ترور سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی و شیوع کرونا اضافه کرد: تحریم اقتصادی هم در حداکثر درجه ممکن از سوی دشمنان اعمال می‎شد و آنها تلاش می‌کردند که ما را در انزوای سیاسی قرار دهند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چنین شرایطی باید برای مقابله با تهدیدات در جهات مختلف، عملیات بازدارنده انجام می‌داد و سد ممانعت ایجاد می‌کرد؛ لذا به عنوان اولین کار در نبرد‌های دریایی، خطوط کشتیرانی خود را کاملاً امن کردیم.

وی با یادآوری ماجرای سرقت نفت ایران از سوی آمریکا و تقابل نزدیک کشتی‌های جنگی دو کشور که منجر به تسلیم و بازگشت رزم‌ناو‌های آمریکایی شد، افزود: وقتی این اتفاقات افتاد، تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد؛ ولی این پایانِ ماجرا نبود؛ ما باید مردم را در کرونا مدیریت می‌کردیم؛ لذا واکسن ساختیم، «طرح شهید سلیمانی» را اجرا کردیم و تمام ظرفیت‌ها را در امر مقابله با کرونا به کار گرفتیم.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: از آن سو، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و بسیج سازندگی می‌بایست اجازه نمی‌دادند که هیچ بیماری و یا خانواده‌ای که دچار فقر معیشتی شده، از کرونا آسیب ببیند؛ لذا نهضت «کمک‌های مومنانه» را راه‌اندازی کردیم.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: هیچ‌یک از ۳۸۰ طرح عظیم ملی که امروز در دست اجراست، حتی چرخ‌هایش کُند نشده است و اجازه ندادیم که تحریم بر روند سازندگی کشور تأثیر بگذارد.

وی در تشریح سایر اقدامات سپاه در سال‌های گذشته گفت: در فراسوی مرز‌ها هم باید پدیده تکفیر را مهار می‌کردیم؛ زیرا اگر تروریسم امتداد پیدا می‌کرد، نقطه مرکزی و هدف اصلی آن ایران بود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: موفق شدیم تمام مسیر‌های خصمانه‌ای را که دشمن علیه ما گشوده بود، ببندیم و بر این اساس، امروز امن‌ترین خطوط کشتیرانی در تمام دریا‌ها متعلق به ایران و کشتی‌هایی است که پرچم ایران روی آنها برافراشته است.

سرلشکر سلامی یادآور شد: دو کشتی از ایران عازم ونزوئلا بود که آمریکایی‌ها اعلام کردند که این دو کشتی را توقیف می‌کنند؛ ما هم در مقابل، جلوی چشم آمریکایی‌ها عملیات توقیف نفتکش‌های آمریکایی را شبیه‌سازی کردیم و وقتی آمریکایی‌ها متوجه این قضیه شدند، کشتی‌های ما با امنیت کامل به مسیر خود ادامه دادند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار