خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

توجه به نماز از اولویت‌های بحث تربیت در آموزش و پرورش است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر تلاش برای نهادینه شدن فرهنگی اقامه نماز گفت: توجه به نماز از اولویت‌ها در بحث تربیت در آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۵۶
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
توجه به نماز از اولویت‌های بحث تربیت در آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در شورای اقامه نماز استان همدان، اصلی‌ترین وظیفه حکومت اسلامی را اقامه نماز برشمرد و اظهار کرد: شاخص‌هایی مانند جانمایی نمازخانه در ساختمان‌های اداری، برپایی نماز جماعت و اجرای برنامه‌های فرهنگی در تعیین دستگاه‌های برتر حوزه نماز تعریف شده است.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ اقامه نماز در آستانه آغاز سال تحصیلی در مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد و معلمان در این راستا تلاش ویژه‌ای به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر تلاش برای نهادینه شدن فرهنگی اقامه نماز اظهار کرد: توجه به نماز از اولویت‌ها در بحث تربیت در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اجرای طرح ارزیابی دستگاه های استان در حوزه اقامه نماز گفت: دستگاه های اجرایی که نسبت به مصوبات و تذکرات شورای اقامه نماز بی‌توجه هستند باید در جلسات علنی اعلام و معرفی شوند.

شعبانی موثقی افزود: کمبودهایی که در بحث امام جماعت و نمازخانه‌ها در مدارس داشتیم با همت مجموعه آموزش و پرورش برطرف شود.

وی تاکید کرد: حضور مدیران و معلمان در نماز می‌تواند به انگیزه‌ای برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

امام جمعه همدان از ظرفیت امام جماعت محلات و روحانیان شاغل در آموزش و پرورش به عنوان امام جماعت در مدارس استفاده شود.

وی با بیان اینکه در پخش اذان و قرآن در سطح شهر و در صدا و سیما از صوت‌های زیبا و هنرمندانه استفاده شود، اظهار کرد: نیازمند ترویج و تبیین اهمیت نماز در سطح جامعه و دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار