خبرهای داغ:

آسیب خاموشی برق به شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان کازرون

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون از آسیب خاموشی برق به شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان کازرون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۵۸۱۹
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: قطعی برق آن‌هم بدون اطلاع قبلی که دولت طی هفته های گذشته به واحدهای تولیدی و صنعتی تحمیل کرده، ضربه سنگینی به تولیدکنندگان وارد کرده است و متأسفانه قطعی برق علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم، چالش‌های بزرگی برای واحد‌های صنعتی و تولیدی شهرستان ایجاد کرده است.

وی افزود: شرکت های تولیدی و صنعتی شهرستان در تابستان به دلیل رسیدن به اوج بار در شبکه سراسری برق، با مشکل قطعی اجباری برق مواجه بوده که به آن ها، به ویژه واحدهای انرژی بر، آسیب زیادی وارد نموده است.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با بیان اینکه محدودیت‌ در دسترسی به انرژی و تأثیرات ناشی از مصرف نکردن بهینه آن بر تولید و صنعت، چالش‌هایی را برای صنایع شهرستان ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: مشکل تأمین برق شرکت های تولیدی و صنعتی در میزان بهره‌وری، تولید و اشتغال تحت تأثیر منفی قرار گرفته است که در این راستا مقوله برق به عنوان یکی از مؤلفه های انرژی در مصرف بهینه توسط صنایع، با چالش‌هایی مواجه هستند که بر میزان بهره‌وری صنایع و ارزش افزوده آن اثرگذار بوده و در این حوزه می تواند بسیار تعیین کننده‌ باشد.

شفیعی با بیان اینکه مشکل برق در دولت یازدهم و دوازدهم با شیب تندی همراه بود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم این روند کمی کاهش پیدا کرد، به‌رغم اینکه در دولت سیزدهم کمی میزان تولید برق افزایش یافت، اما به حدی نبود که بتواند مشکل کمبود و کسری برق را حل کند.

وی یادآور شد: قطع ناگهانی و بدون برنامه برق، به‌ غیر از آنکه در روند فعالیت کارگران و روند تولید شرکت های صنعتی وقفه ایجاد می‌کند، باعث خسارت به تعدادی از دستگاه‌های واحدهای تولیدی و صنعتی شده است.

شفیعی خواستار بهینه‌سازی مصرف با افزایش عملکرد تولید شد و گفت: میزان مصرف انرژی در جهان در هر دهه به دو برابر افزایش می یابد و پیش‌بینی شده است که در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۵ روند مصرف انرژی در جهان ۵۴ درصد افزایش یابد و در این چشم انداز بیشترین میزان مصرف انرژی به کشورهای در حال توسعه ای مانند کشور ایران اختصاص دارد که در این شرایط بهترین شیوه، بهینه سازی مصرف انرژی به ویژه نفت و گاز است که منابع آن غیرقابل تجدید و تمام شدنی است، بنابراین کارخانجات تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی چاره ای جز بهینه سازی مصرف انرژی به شیوه های مختلف ندارند.

وی در پایان از وزارت نیرو و مدیران تولید و توزیع برق خواست تا برنامه‌های خاموشی و قطعی برق واحدهای صنعتی و برق خانگی و مراکز اداری و آموزشی را قبلا اطلاع‌رسانی دقیق نموده و در جهت رفع اساسی این مشکل که به یک معضل تبدیل شده برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار