خبرهای داغ:

استقبال لرستانی ها از پویش نذر خون /اهدای بیش از 11000 واحد خون

استقبال لرستانی ها از پویش نذر خون /اهدای بیش از 11000 واحد خون
مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مردم این استان امسال از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر با شرکت در پویش نذر خون 11 هزار و 24 واحد خون اهدا کردند.
کد خبر: ۹۶۲۵۸۷۵
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، دکتر علی سوری در جلسه مسئولین پایگاه‌های اهدای خون استان با اشاره به برگزاری پویش نذر خون در لرستان از ابتدای محرم تا پایان صفر اظهار داشت: ایام محرم و صفر  یادآور ایثار و فداکاری‌های حضرت امام حسین(ع) و یاران فداکارش در کربلا است.

وی افزود: نذر خون و اهدای داوطلبانه توسط مردم عزادار چند سالی است که توسط مردم با هدف رفع نیاز بیماران در لرستان هم‌زمان با سراسر کشور در ماه‌های محرم و صفر انجام می‌شود.

دکتر سوری  با بیان اینکه مردم نوع‌دوست لرستان طی دو ماه محرم و صفر  با حضور در پایگاه‌های انتقال خون  و شرکت در پویش "نذرخون حسینی" جلوه‌های از ایثار را به‌منصه ظهور گذاشتند، عنوان کرد: از ابتدای محرم تا پایان ماه صفرامسال   13هزار و 531 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون این استان مراجعه کردند که در مقایسه با آمار 11 هزارو 873 مراجعه در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی  بیان کرد: از مجموع 13هزارو531 نفر که جهت اهدای خون به پایگاههای استان مراجعه کرده اند 11 هزار و 24 نفر با توجه به داشتن شرایط موفق به اهدای خون شدند. 

دکتر سوری با اشاره به مشارکت بالای مردم لرستان در پویش نذرخون عنوان کرد: از ابتدای محرم تا پایان صفر امسال اهدای خون در این استان 11.46 درصد افزایش داشت.

مدیرکل انتقال خون لرستان در رابطه با اهدای خون بانوان تصریح کرد: از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر 971 بانوی لرستانی در پویش نذر خون شرکت کردند  که نسبت به 877 نفر مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم استان  به ویژه بانوان و جوانان  جهت اهدای خون خاطرنشان کرد:  نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و به زمان خاصی منحصر نیست در همین راستا از مردم خیر خواه و نوعدوست استان تقاضا داریم با اهدای یک واحد  خون  بیماران نیازمند به این مایع حیاتی را چشم انتظار نگذارند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار