فرمانده سپاه کربلا:

اجلاسیه نهایی کنگره شهدای دیار علویان در ۱۲ مهرماه برگزار می شود

سردار مسلمی از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در شهرستان قائم شهر خبر داد و یادآورشد: لوازم التحریر ایرانی و لباس ایرانی اسلامی(عفاف و حجاب) نیز در این نمایشگاه عرضه می شود.
کد خبر: ۹۶۲۵۹۸۵
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار سیاوش مسلمی "فرمانده سپاه کربلا و دبیرکل دومین کنگره ملی 14هزارو 500 شهید استان مازندران" در گفتگویی ضمن تشریح فعالیت های این کنگره ملی، اظهار کرد: اجلاسیه نهایی کنگره شهدا و سرداران دیار علویان 12مهرماه برگزار می شود.

وی به آغاز فعالیت دبیرخانه این کنگره از دهه پایانی سال گذشته اشاره کرد و افزود: جشنواره های ادبی شامل شعر، تئاتر و سرود با موضوع دفاع مقدس، ایثار، مقاومت و شهادت تاکنون ذیل این کنگره برگزار شده است.

وی از چاپ 350 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: 300کتاب پالتویی نیز با محوریت زندگی شهدا و سرداران مازندرانی تالیف شد.

سردار مسلمی از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در شهرستان قائم شهر خبر داد و یادآورشد: لوازم التحریر ایرانی و لباس ایرانی اسلامی(عفاف و حجاب) نیز در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی به برگزاری9 اجلاسیه ویژه دومین کنگره ملی 14هزارو 500شهید استان مازندران اشاره کرد و افزود: اجلاسیه ملی نابغه فاو ویژه سردار محمدحسن قاسمی طوسی در برج میلاد تهران برگزار شد.

سردار مسلمی از برگزاری همایش تمدنی " از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی"  25 شهریور ماه جاری خبر داد و یادآورشد: از ششم مهرماه سال جاری 7 اجلاسیه در ذیل کنگره شهدا برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری اجلاسیه زنان و زادواج آسان با حضور 1000زوج جوان به همراه اهدای جهیزیه در ششم مهرماه اشاره کرد و گفت: هزار سری جهیزیه، 40هزار بسته معیشتی و 18هزار بسته لوازم التحریر ذیل این اجلاسیه توزیع می شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران نیز هفتم مهرماه برگزار می شود، ادامه داد: هشتم مهرماه نیز همایش کشتی گیران در رده های سنی مختلف به تعداد شش هزار نفر در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری همایش شش هزار نفری فرزندان شاهد برای اولین بار در سطح کشور در نهم مهرماه خبر داد و افزود: سه شنبه 10مهر همایش دانشجویان و اساتید را نیز خواهیم داشت.

سردار مسلمی اضافه کرد: چهارشنبه یازده مهرماه اجلاسیه معلمان و دانش آموزان برگزار می شود.

وی به اجرای موفق نمایش «راز سرزمین عشق» در ساحل سیترای نوشهر اشاره کرد و خاطرنشان شد: این نمایش از 26شهریور تا 12مهرماه در ساری نیز اجرا می شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه پژوهشکده این کنگره تا برگزاری سومین کنگره 14هزار و 500 شهید مازندران که ده سال آینده برگزار خواهد شد، آغاز به فعالیت کرده است، یادآورشد: سه سمفونی ویژه این کنگره رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمثال مبارک شهدای استان به صورت تابلو فرش در حال تولید بوده و در طی رزمایش میثاق و سپاس در یکروز مشخص تقدیم خانواده های معظم شهدا خواهد شد ، افزود : برای تبیین و ترویج اثرگذار سیره شهدا تولید فیلم سینمایی از رشادت های رزمندگان مازندرانی در رویارویی با منافقین با عنوان حماسه جنگل در حال تولید بوده که تا به حال 95 درصد از پروژه تصویربرداری آن به اتمام رسیده است  

سردار مسلمی از تولید سریال 22قسمتی شهید تورانی نیز خبر داد و افزود: هماهنگی های اولیه برای ساخت فیلم حماسه ششم بهمن آمل نیز با همکاری سیما فیلم صورت گرفته است 

فرمانده سپاه کربلا در پایان اشاره ای به فضاسازی ها و تبلیغات محیطی شهرها و روستا کرد و از طراحی ، تولید و  نصب المان های شهدایی در سطح استان خبر داد و یادآورشد: تا به حال 30 المان شهدایی در استان جانمایی شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار