اولین جشنواره ملي فرهنگی هنري و دانش بنیان "فَردُخت" در مازندران

اولین جشنواره ملي فرهنگی هنري و دانش بنیان با عنوان "فَردُخت" در سه سطح ویژندها و توليدي ها، آزاد و دانشجويي و دانش آموزي در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۶۲۵۹۸۸
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اولین جشنواره ملي فرهنگی هنري و دانش بنیان با عنوان "فَردُخت" در سه سطح ویژندها و توليدي ها ، آزاد و دانشجويي و دانش آموزي در حال برگزاری است.

رویا جعفری "مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا" دراین خصوص توضیح می دهد: جشنواره فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت با هدف ترویج پوشاک ایرانی اسلامی برای اولین بار در سطح استان مازندران برگزار می شود.

وی ادامه می دهد: این جشنواره در سه سطح شهرستان، استان و بعد از آن در مرحله کشوری برگزار خواهد شد این جشنواره با کمک همه ادارات در حال برگزاری است.

جعفری با بیان اینکه جشنواره فردخت در سه بخش اثر، طراحی و پژوهش کار خودش را شروع کرده، افزود: زمان مهلت ثبتنام تا بیست شهریور ماه و تحویل آثار تا سی ام شهریور ماه است.

وی به تشریح بخش های جشنواره می پردازد: طراحی یعنی طرح هایی که توسط طراحان تولید شده و به دبیرخانه جشنواره ارائه داده خواهد شد، اثر یعنی دوخت مانتوهایی که توسط خیاطان دوخته شده و در این نمایشگاه نمایش داده می شود و در بخش پژوهش هم به کمک دانشگاه های فنی حرفه ای که در سطح استان بوده اند تحقیق و پژوهش صورت می گیرد و مرحله کشوری این بخش در ماه بهمن آغاز به کار می کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا گفت: این جشنواره همزمان با کنگره شهدای مازندران از تاریخ ششم الی دوازدهم مهرماه سال جاری در مکان نمایشگاه بین المللی قائم شهر شروع به کار می کند.

این مسئول ادامه می دهد: جشنواره فردخت مرحله شهرستانی آن از خردادماه شروع شده و تا پایان شهریور آثار بدست استان می رسد و مورد داوری قرار می گیرد و آثار برتر به جشنواره استانی راه پیدا خواهند کرد.

جعفری اظهار کرد: از اهداف برگزاری جشنواره فردخت مرتبط کردن طراحان با خیاطان و همه تولیدکنندگانی است که در این زمینه نیاز به طرح و آثار جدید داشتند و ان شالله الگوهای برتر ما به مرحله کشوری راه پیدا می کنند و در آنجا با تولیدکننده های کشوری ارتباط گرفته می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار